Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Chcą kupić szybkie pociągi, ale w Polsce brakuje odpowiednich torów

52
Podziel się:

Kolej planuje zakupy szybkich pociągów. Jednak na całej sieci kolejowej jest tylko niespełna 300 km, na których można jechać powyżej 160 km na godzinę - pisze we wtorek "Rzeczpospolita".

Chcą kupić szybkie pociągi, ale w Polsce brakuje odpowiednich torów
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak (East News, Dawid Wolski)

Jak czytamy, "PKP Intercity powiększa szybki tabor. W poniedziałek spółka poinformowała o odebraniu kolejnych trzech spośród zamówionych 46 lokomotyw, mogących jeździć z prędkością 160 kilometrów na godzinę".

Brakuje torów dla szybkich pociągów

"Wyprodukował je nowosądecki Newag, który realizuje dla przewoźnika m.in. kontrakt na 63 lokomotywy o prędkości 200 km/h, z opcją na dodatkowe 32 pojazdy" - dodaje "Rz".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 15 mld zł przychodu - Polska firma podbija Europę! Krzysztof Pawiński w Biznes Klasie

Przypomina, że w sumie PKP Intercity ma już zakontraktowane projekty taborowe warte ponad 16,5 mld zł, z których przynajmniej część powinna się wpasować w przyspieszenie rozbudowy polskiej kolei inwestycjami CPK. "Miliardy na ekspresy Spółka CPK także będzie inwestować w tabor. Choć jej podstawowym zadaniem ma być budowa infrastruktury, w swoim wieloletnim planie finansowym ma przewidziane fundusze na utworzenie poolu taborowego" - pisze.

Gazeta podkreśla, że na całej sieci kolejowej jest niespełna 300 km, na których można jechać powyżej 160 km na godzinę.

"W ostatnich latach wzrosła liczba ograniczeń prędkości na przejazdach kolejowych. W 2023 r. średnia prędkość ekspresów miała wynosić 110 km/h, a wyniosła zaledwie 88 km/h. By pociągi przyspieszyły na kolejnych trasach, potrzebna jest infrastruktura bez przejazdów drogowych w poziomie szyn oraz europejski system sterowania ruchem ETCS. A do niego niezbędny jest kolejowy system radiołączności GSM-R, którego instalacja praktycznie zastopowała" - zaznacza dziennik.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(52)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
hmm
4 tyg. temu
to tak jakby kupować duże samoloty pasażerskie dla lotniska w Legnicy (które już nie istnieje)
xyz
4 tyg. temu
Po co Polsce kolej skoro jest w Berlinie .Moze czas popracowac nad infrastrukturą kolejowa zamist sie zalic
Artur A.
4 tyg. temu
To jeszcze nic. PiS wybudował za grube miliardy lotnisko w Radomiu z którego od początku było wiadomo, że nikt nie będzie chciał latać.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
przypominamy
4 tyg. temu
jak za poprzedniego tuskowego zwijania Polski chłopy z PSL razem z półętelegętamy z PO kupiły Pendolino,to 2 lata te pociągi na bocznicach stały,bo na dworcach sie nie mieściły,bo perony za szerokie były
Pozorovatel
4 tyg. temu
To torów nie ma w pakiecie?
twój nick
4 tyg. temu
dążenie do uruchomienia "szybkich pociągów" powyżej 160km/h zapowiadano już przed Euro 2012, i przez kilkanaście lat nie udało się zrobić praktycznie NIC, poza przepłaceniem za Pendolino, które nie jest w pełni wykorzystywane a może jeździć 250km/h.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (52)
Pe E.
3 tyg. temu
PKP PLK nie wyszło z komuny. Tam nikt za nic nie ponosi odpowiedzialności. Żyją z dnia na dzień, od premii do nagrody. Za wdrażanie GSM-R też były premie
gość
4 tyg. temu
Tory nie takie, a czemu we Włoszech czy Hiszpanii pociągi typu Pendolino mogę jeździć z prędkościami 300 km/h.
Ja wiem
4 tyg. temu
Juz od poltora roku walkujecie temat cpk, nowych pociagow , planow, zeby zakrzyczec rzeczywistosc, ze okupant skasowal wszystkie te projekty
Poli
4 tyg. temu
Cyrk w cyrku
kolejarz
4 tyg. temu
Ile torów na więcej niz 200km/h wybudowano za rządów PiSu? ZERO?? Bo na razie mamy tylko połowę CMK zbudowaną przez Gierka.
...
Następna strona