Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Redakcja money.pl
|
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

Chcesz skutecznie i dużo sprzedawać w internecie? To musisz wiedzieć

0
Podziel się:

W Polsce o sprzedaży w internecie nadal decyduje przede wszystkim cena - internauci przeszukują sieć, szukając sklepu, w którym kupią wybrany produkt najtaniej - wynika z raportu Ecommerce 2022 przygotowanego przez marketingowy portal Interaktywnie.com.

Chcesz skutecznie i dużo sprzedawać w internecie? To musisz wiedzieć
Nowa edycja raportu Interaktywnie.com (materiały partnera)

Wśród wymienianych czynników generujących sprzedaż w sklepie online należy wymienić również opinie na innych stronach i portalach internetowych na temat sklepu, wyniki porównywarek cenowych, polecenia znajomych, opinie na forach i w grupach dyskusyjnych czy kody rabatowe.

Według raportu Interaktywnie.com odsetek porzuconych koszyków zakupowych w 2021 roku wyniósł prawie 70 procent. W latach 2013-2014 mocno spadał, jednakże od kilku lat pnie się powoli w górę, rosnąc od kilku do kilkunastu setnych punktu procentowego rocznie. W 2014 roku było to 68,07 procent, natomiast w 2020 roku 69,8 procent.

Porzucanie koszyków najbardziej dotyczy przedmiotów z kategorii motoryzacja, gdzie odsetek sięgnął poziomu aż 89,11 procent. Wysoko w tym zestawieniu plasuje się również branża lotnicza oraz modowa. W czołówce znajdziemy także produkty luksusowe.

Zakupy online vs offline

Zakupy online stają się coraz bardziej popularne. Jednym z impulsów do rozwoju rynku e-commerce była pandemia COVID-19, efektem której było przeniesienie wielu dziedzin życia do internetu. Jak podaje Interaktywnie.com, już 77 procent Polaków robi zakupy przez internet, a odsetek ten z roku na rok rośnie. Wzrost e-commerce spowodowany pandemią jest odpowiedzialny za przychody branży na poziomie 175 miliardów dolarów.

Odsetek osób robiących zakupy online będzie rósł również ze względu na pokolenie millenialsów oraz pokolenie Z, dla których kupowanie w internecie jest czymś naturalnym. Z rynku e-commerce korzysta 86 procent millenialsów.

Wśród zalet zakupów online konsumenci wskazują nie tylko cenę, ale także lepszą dostępność i wybór produktów, całodobową możliwość zrobienia zamówienia, a także, co ważne w czasach epidemii, bezpieczeństwo.

Zwiększająca się popularność zakupów online przekłada się na udział e-commerce w ogólnej sprzedaży detalicznej na świecie. W 2020 roku było to 18 procent, natomiast w 2024 roku będzie to już 21,8 procent.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
interaktywnie.com
KOMENTARZE
(0)