Z pewnością słyszeliście wyjątkowe historie słynnych przedsiębiorców, którzy zrezygnowali ze studiów, by założyć swoją firmę w garażu, a ta później rozwinęła się w wielomiliardową, międzynarodową korporację. Oczywiście – obok tych inspirujących sylwetek jest wielu przedsiębiorców, o których nigdy nie usłyszymy, bo ich marzenia nigdy nie rozwinęły się na taką skalę. Ale bez pierwszego, odważnego kroku z pewnością nie możemy liczyć na ich realizację.
Po pierwsze – odwaga biznesowa!
Odpowiedz sobie zatem na pytania:
-Czy nie boisz się podejmować nowych wyzwań? Lubisz to, co nieznane?
- Podejmujesz uzasadnione ryzyko?
- Czy wierzysz w swoje pomysły na biznes, nawet jeżeli wydają się być odległą wizją przyszłości?
Nawet, jeżeli nie na wszystkie pytania możesz z czystym sumieniem odpowiedzieć twierdząco, nie martw się – czasami należy wykonać pierwszy krok.
Co możesz zrobić na dobry początek?
Otóż, zapisać się do konkursu startupowego.
Jeżeli jeszcze się uczysz (masz między 16 a 26 lat) i na razie Twój pomysł wciąż jest jedynie konceptem w głowie, to… świetnie!
Już z takim małym-wielkim zapleczem możesz zgłosić się do Herosów na Starcie – konkursu organizowanego przez Grupę Eurocash, w którym nie tylko masz szansę na zdobycie środków na rozwój Twojego pomysłu biznesowego, ale także – zdobyć niepowtarzalne doświadczenie w rozwijaniu własnego projektu i przedstawianiu go inwestorom.
Po drugie – motywacja do rozwoju
Człowiek uczy się całe życie, a kiedy prowadzi własne przedsiębiorstwo – tym bardziej. Zanim zainwestujesz w biznes, musisz zainwestować w siebie – w swoją edukację, nowe umiejętności i doświadczenia. W poszerzanie horyzontów. Współczesny rynek wymusza na firmach nieustanny rozwój i podążanie za konsumenckimi trendami. To oczywiście niezbędne minimum, bo najwięksi, globalni gracze trendów nie śledzą. Oni je kreują.
Czy terminy takie jak: e-commerce, sztuczna inteligencja czy wirtualna rzeczywistość są Ci znajome? Czy wiesz, co oznacza phygital, machine learning lub augmented reality?
Zawsze jest się czego uczyć.
Po trzecie – innowacyjność
Rynek nie znosi nudy i powtarzalności. Zauważ, że każdy świetny pomysł biznesowy w zaledwie kilka miesięcy, a już tym bardziej lat staje się standardem.
Myślisz, że wszystko, co ciekawe i zyskowne, już zdążyło powstać?
Nieprawda. Założymy się, że nie wiesz jeszcze o pomyśle na elektroniczną, inteligentną laskę dla niewidomych lub o koncepcji, w której Twój zwykł pobyt w hotelu zamienia się interaktywną rozgrywkę fabularną, łączącą rzeczywistość ze światem wirtualnym.
A są to właśnie zwycięskie pomysły z ubiegłorocznej edycji wspomnianego konkursu Herosi na Starcie!
Po czwarte – wytrwałość w działaniu
Nie ma co ukrywać, że na Twojej biznesowej drodze pojawi się wiele przeszkód, z których albo wyciągniesz lekcje na przyszłość, albo – się poddasz. Gorąco zachęcamy jednak do tej pierwszej opcji. O wytrwałości świetnie mówi praktyk biznesu – Sylwester Szerląg, mentor kategorii wytrwałość w działaniu w konkursie Herosi na Starcie:
"Wytrwałość w działaniu to podstawa sukcesu w biznesie. Czym ona właściwie jest? Wytrwałość to konsekwentne dążenie do celu, pokonywanie przeszkód i wyciąganie z nich lekcji na przyszłość. Warto być skupionym na rozwiązywaniu problemów, myśleć kreatywnie… i warto przyjmować porady od innych, uczyć się na cudzych doświadczeniach. Dlatego bardzo chętnie podzielę się swoimi. By uczestnikom konkursu Herosi na Starcie łatwiej było wejść świat przedsiębiorczości."
Po piąte – odpowiedzialność za innych
Nierzadko ogromny sukces wiąże się z ogromna odpowiedzialnością. To z resztą postawa, którą powinniśmy praktykować na każdym etapie naszej przygody – zarówno tej biznesowej, jak i w życiu prywatnym. To podstawa budowania relacji z innymi, to także podstawa funkcjonowania we współczesnym świecie, w którym klienci wręcz wymagają odpowiedzialności od firm – zarówno tych największych, jak i najmniejszych.
"Odpowiedzialność za innych rozumiem bardzo szeroko. To bycie odpowiedzialnym za swoje najbliższe otoczenie (przykładowo przedsiębiorca odpowiedzialny jest za swoich pracowników, ich szkolenia, rozwój i satysfakcję z pracy) a także otoczenie dalsze (działalność charytatywna, społeczna odpowiedzialność biznesu). To także nasza codzienna postawa – w końcu to, jak się zachowujemy stanowi przykład dla osób, które się nami inspirują. I do takiej odpowiedzialnej postawy chciałbym bardzo zachęcić uczestników konkursu Herosi na Starcie, którzy są przecież przyszłością polskiego biznesu!" – komentuje Dariusz Sowa , mentor w kategorii odpowiedzialność za innych w konkursie Herosi na Starcie.
Masz co najmniej jedną z powyższych cech? Świetnie!
Po lekturze tego tekstu zamarzyła Ci się kariera przedsiębiorcy? Bardzo dobrze, możemy zaczynać od razu! Zgłoś się do konkursu Herosi na Starcie, opisz swój pomysł i zaznacz, do których powyższych cech pasuje on Twoim zdaniem najlepiej. To właśnie w ramach jednej z nich będziesz mógł rozwijać siebie i swój koncept biznesowy w dalszych etapach.
A jeżeli potrzebujesz dodatkowej zachęty, spieszymy poinformować Cię, że pula nagród programu to aż 75 000 zł. Składają się na nią nagrody w 5 kategoriach konkursowych (osobno dla grupy wiekowej 16-19 lat i osobno dla grupy 20-26 lat), a dodatkowo nagroda publiczności o tej samej wartości.
Ponadto, jeżeli któryś z pomysłów wyjątkowo wyróżni się na tle pozostałych – ma szansę na zdobycie nagrody Prezesa Grupy Eurocash – Luisa Amarala, o wartości aż 20 000 zł!
Warto pamiętać, że handel detaliczny to branża, w której innowacyjne pomysły i rozwiązania są niezwykle cenne. Dlatego, jeżeli zgłoszony koncept będzie wpisywał się w obszary działalności Grupy, ma szansę na wdrożenie w ramach firmy i dodatkowe dofinansowanie.
Podsumowując, pojedyncze zgłoszenie ma szansę na wygranie nawet 30 000 zł i implementację w Grupie Eurocash. Więcej informacji na herosi.akademiaeurocash.com.pl.
Chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej? Obejrzyj video!
Grupa Eurocash wspiera niezależny handel
Konkurs Herosi na Starcie to jedna z wielu form wsparcia polskiej przedsiębiorczości, realizowanych przez Grupę Eurocash. Równolegle odbywa się drugi konkurs „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości – doceniamy właścicieli lokalnych sklepów” – inicjatywa skierowana do przedsiębiorców, którzy mają już doświadczenie w biznesie i prowadzą sklepy we współpracy z Grupą Eurocash.
Mogą to być punkty handlowe jednej z sieci: ABC, abc na kołach, Delikatesy Centrum, Gama, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan i Koliber lub takie, które funkcjonują pod własnym szyldem i zaopatrują się w Grupie Eurocash.
W ramach akcji organizator nagrodzi aż 100 Herosów, którzy posiadają wyjątkowy zestaw cech, odnoszą sukcesy, a ich postawa jest godna naśladowania. Łączna pula nagród to prawie 700 000 zł! 75 zwycięzców wybranych przez Jury otrzyma po 7 500 zł, natomiast 25 przedsiębiorców, których docenią klienci ich sklepów, otrzymają nagrody w wysokości 5 000 zł każda.
Prowadzisz taki sklep lub jesteś jego klientem? Wejdź na stronę akcji www.herosiprzedsiebiorczosci.pl i zgłoś się – czekamy na zgłoszenia do 27 czerwca!
[1] PARP, Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, 2020, https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/ROSS-2020_30_06.pdf.
Materiał partnera: Grupa Eurocash