Według danych opublikowanych przez "Puls Biznesu" chińskie marki samochodów notują dynamiczny wzrost popularności w Polsce. W styczniu 2025 roku zarejestrowano 2,1 tys. nowych aut pochodzących z Państwa Środka, co stanowi wzrost aż o 1008 proc. w porównaniu do stycznia 2024 roku. Udział chińskich pojazdów w polskim rynku osiągnął 4,7 proc., co jest najlepszym wynikiem w historii ich obecności w kraju.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dla porównania, w całym 2024 roku na polskie drogi trafiło 10,7 tys. samochodów chińskich marek, co dało im udział rynkowy na poziomie 1,9 proc. Jeszcze rok wcześniej liczba ta wynosiła zaledwie 163 sztuki.
Szczególnie wyróżnia się marka MG, która zdominowała chiński segment w Polsce. W styczniu 2025 roku zarejestrowano 985 aut MG, co sprawia, że marka ta sprzedała więcej pojazdów niż Fiat (655 szt.), Citroën (696 szt.), Suzuki (722 szt.) czy Opel (709 szt.).
Ekspansja chińskich marek w Polsce
Szybka ekspansja chińskich marek zaskakuje, zwłaszcza że wiele z nich funkcjonuje w Polsce zaledwie od roku lub dwóch, a mimo to sprzedają się lepiej niż producenci, którzy działają na rynku od dekad i mają rozbudowaną sieć serwisową oraz obsługę posprzedażową.
Eksperci motoryzacyjni przewidują, że chińskie marki będą nadal zyskiwać na popularności, a ich udział w rynku może jeszcze wzrosnąć w kolejnych miesiącach. Kluczowymi czynnikami sukcesu są konkurencyjne ceny, rozwój technologii elektrycznych oraz nowoczesny design, które przyciągają coraz większą grupę klientów.