Upowszechnienie transportu niezależnego od paliw kopalnych. To filar, na którym szwedzka Scania chce oprzeć swoją przyszłość. Plan obejmuje produkcję pojazdów elektrycznych (BEV), hybrydowych pojazdów elektrycznych (HEV) i hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (PHEV).
- Uznaliśmy jako firma, że nie chcemy być częścią problemu. Zamiast tego chcemy być częścią rozwiązania. Pamiętajmy, że 25 proc. globalnej emisji spalin pochodzi z transportu. Jesteśmy zdeterminowani, aby to zmienić - mówił podczas kongresu Impact’22 Mats Gunnarsson, wiceprezes wykonawczy, dyrektor ds. operacji handlowych Scania.
Jak dodał, wizją firmy jest transport ciężki, który będzie zeroemisyjny. Strategia ta oparta jest na elektryfikacji, ale także korzystaniu z innych paliw.
Eksperci Scania szacują, że do 2025 r. zelektryfikowane pojazdy będą stanowić około 10 proc. całkowitej sprzedaży firmy na świecie, a do 2030 r. odsetek ten wzrośnie do 50 proc.
Płatna współpraca z ImpactCEE