Przypomnijmy: Orlen Paczka to usługa odbioru i nadawania paczek uruchomiona przez Orlen we wrześniu 2021 r. Na koniec ubiegłego roku do sieci "Orlen Paczka" należało 10 tys. 598 lokalizacji w Polsce, w tym 1107 stacji paliw Orlen, 512 kiosków RUCH-u, 4702 punkty partnerskie i 4277 automatów paczkowych.
"Grupa Orlen, zgodnie z zapowiedziami, będzie koncentrowała się na rozwoju podstawowego biznesu. Działalność spółki RUCH nie wpisuje się w ten kierunek. Koncern dostrzega natomiast potencjał usług logistyki paczki, świadczonej przez RUCH oraz sieci automatów paczkowych Orlen" - czytamy w odpowiedzi biura prasowego Orlenu na pytania money.pl
"Dlatego do decyzji Walnego Zgromadzenia przedstawiana jest rekomendacja przeniesienia aportem sieci paczkomatów Orlen do podmiotu wyspecjalizowanego w zarządzaniu siecią automatów paczkowych, zależnego od Orlenu, w celu wzmocnienia tej linii biznesowej" - dodano.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Orlen widzi potencjał automatów paczkowych
Nadwzyczajne Walne Zgromadzenie zwołano w Orlenie na 2 grudnia. To właśnie wtedy pod głosowanie ma zostać poddane zbycie sieci automatów paczkowych "poprzez jej wniesienie do spółki zależnej od Spółki jako wkładu niepieniężnego na pokrycie udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym".
Wcześniej pod uwagę brane było m.in. przeniesienie automatów paczkowych Orlenu do Poczty Polskiej. Zwracano uwagę, że Orlen i Poczta Polska dziś osobno walczą o uwagę klientów odbierających i wysyłających paczki, konkurując z InPostem.
W kwietniu "Rzeczpospolita" pisała, że Poczta Polska chce mieć własną nazwę dla swoich automatów na paczki. Operator już złożył wniosek do Urzędu Patentowego o rezerwację znaku "pocztomat". Problem w tym, że nazwa jest bardzo podobna do "paczkomatu", której używa największy konkurent, czyli InPost.