Tesco w Polsce skupi się na mniejszych sklepach. Decyzja oznacza przebudowę największych hipermarketów do formatu tzw. hipermarketów kompaktowych. Poza przebudowami, Tesco potwierdziło też, że jest na etapie finalizacji umów sprzedaży ośmiu dużych hipermarketów.
Czytaj także: Sieci handlowe prawie nie płacą podatku dochodowego
Jak czytamy w przesłanym do money.pl komunikacie, pierwszy etap zmian we wszystkich pozostałych dużych hipermarketach zaplanowany jest na sierpień i wiąże się z redukcją asortymentu w największych sklepach, aby zakupy dla klientów były prostsze i bardziej przyjazne. Jednocześnie nowa oferta ma być też prostsza do zarządzania dla pracowników w sklepach. W hipermarketach kompaktowych oraz supermarketach gama produktów spożywczych również zostanie odpowiednio dopasowana i uproszczona - zapewnia sieć.
- Nasza decyzja, by skupić się na mniejszych formatach sklepów odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi - stwierdził Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej.
Sieć poinformowała również pracowników o zmianach organizacyjnych związanych z nowym modelem prowadzenia biznesu. - Zmiany te są częścią naszej pracy na rzecz poprawy konkurencyjności biznesu w Polsce i kontynuacją wcześniejszych pozytywnych doświadczeń z dopasowywaniem asortymentu i zmniejszaniem powierzchni największych hipermarketów. Najbliższe tygodnie to dla nas okres pełen wyzwań, wierzę jednak, iż nasi klienci docenią tę zmianę - powiedział Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl