Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Co musisz wiedzieć o letnich oponach

2
Podziel się:

Najpierw trzeba ustalić odpowiedni rozmiar opon do naszego auta. Najprostszym sposobem będzie sprawdzenie oznaczeń na dotychczas użytkowanym ogumieniu. Trzeba szukać ciągu znaków, jak np. 185/60 R14 - to będzie rozmiar naszych opon.

Co musisz wiedzieć o letnich oponach
(materiały partnera)

Ile opon trzeba wymienić? : dwie, a może cztery? Najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie wymiana czterech opon w naszym aucie. Polskie prawo dopuszcza założenie różnorodnych opon na dwóch osiach samochodu, jednakże trzeba mieć na uwadze, że takie postępowanie zmniejszy jego osiągi. Różnorodne modele opon to także różnorodne drogi hamowania, różne pokonywanie aquaplaningu, jak również odmienne sposoby przenoszenia mocy pojazdu na drogę. Zachowanie samochodu stanowić będzie pewnego rodzaju uśrednienie dwóch odmiennych rodzajów opon, tym bardziej, że przyczepność w przypadku tylnej osi będzie mniej przewidywalna w trakcie prowadzenia pojazdu. Dlatego, jeżeli podejmiemy decyzję o wymianie dwóch opon, to bierzmy pod uwagę, że nowe opony powinny być montowane zawsze z tyłu. Dzięki czemu zmniejszymy ryzyko poślizgu auta na mokrej nawierzchni. Poza tym kontrola w trudniejszych warunkach, takich jak hamowanie awaryjne, czy ciasny zakręt jest dużo łatwiejsza.

Jakiej klasy opony najlepiej wybrać ?

Każdy z większych producentów, jak Bridgestone, Continental, Goodyear, czy Michelin posiada w ofercie opony różnej klasy, poczynając od najtańszych, kończąc na tych najdroższych. Można generalnie wyróżnić trzy najważniejsze klasy opon : wyższą, średnią, ale też ekonomiczną. Klasy opon odpowiadają oczywiście ich cenie i jakości. Dokładniejszy opis opon znaleźć można na stronach producentów. Opony klasy ekonomicznej nigdy nie osiągną takich wyników jak opony wyższej klasy. Opony najwyższej klasy reprezentują bardzo dobry poziom technologii, niemniej jednak w trakcie spokojnego stylu jazdy i niewielkich przebiegach, nie będziemy mieć szansy na odkrycie ich całego potencjału.

• Opony klasy ekonomicznej - zaliczyć do nich można między innymi marki : Dębica, Sava, czy Dayton. Produkowane są w starej i sprawdzonej technologii, która była dawniej wykorzystywana w przypadku opon klasy wyższej. Nie dotyczy to wyłącznie wzorów bieżników, ale też zastosowanej mieszanki. W klasie ekonomicznej znajdują się też nowe marki, jak na przykład Zeetex. W klasie ekonomicznej opony mają być przede wszystkim funkcjonalne, co można osiągnąć dzięki sprawdzonym rozwiązaniom, zatem ciężko w tym przypadku mówić o bardzo innowacyjnym bieżniku. Opony z klasy ekonomicznej sprawdzają się bardzo dobrze w warunkach miejskich, w samochodach niskiej i średniej klasy. Klasa ekonomiczna stanowi propozycje opon dla osób, które poszukują tańszego modelu. Opony w powyżej wymienionej klasie najlepiej sprawdzają się w przypadku małych przebiegów miesięcznych, jak i spokojnej jeździe. Jeśli więc nie pokonujemy zbyt wielu kilometrów, jeździmy głównie po mieście, doceniamy spokojny sposób jazdy, opony z kasy ekonomicznej to idealny wybór,

• Opony klasy średniej - to produkty, będące połączeniem najlepszej ceny, jak i jakości. Modele opon tej klasy to bardzo dobry wybór dla osób, które oczekują trochę więcej od przeciętnego użytkownika, niemniej jednak z drugiej strony nie wymagają maksymalnych osiągów. Wśród najbardziej znanych marek opon w klasie średniej można wymienić chociażby : BFgoodrich, Firestone, Fulda, Uniroyal, albo Kleberga. Mogą być zakładane w różnorodnych pojazdach, począwszy od małych po ciężkie SUVy. Nie są przeznaczone wyłącznie do jazdy w mieście, ale też i w trasie. Ich dobre właściwości spełniają wymogi kierowców, którzy prowadzą auta umiarkowanie i spokojnie. Ogumienie tej klasy cieszy się dużym zainteresowaniem z uwagi na dobre osiągi na suchej i mokrej nawierzchni. To komfort, niezawodność i odpowiedni poziom bezpieczeństwa w przystępnej dla kierowcy cenie,

• Opony klasy wyższej - powstały z myślą o bardzo dużych wymaganiach kierowców. Poradzą sobie właściwie na każdej nawierzchni. Są też niezawodne w niezwykle ekstremalnych warunkach pogodowych. Dzięki wysokiej jakości wykonania, jak i odpowiednim parametrom będą w stanie zagwarantować nam bezpieczeństwo. Sprawdzą się nie tylko w trakcie jazdy po mieście, ale również na dłuższych trasach. Opony wyższej klasy stanowią najważniejszy segment w produkcji ogumienia. Wiąże się to w sposób bezpośredni że sporymi nakładami finansowymi na rozwój, badania, ale i na wprowadzanie innowacji. Opony wysokiej klasy to nowoczesne mieszanki gumy, jak również pioniersko wykonane bieżniki. Klasa wysoka stanowi wizytówkę każdej marki, zatem decydując się na zakupienie opon w tejże klasie, otrzymamy najwyższą jakość, którą może zaoferować nam dany producent. Opony tejże klasy można zakładać w autach należących do klasy średniej, ale również w pojazdach sportowych, z dużą mocą silnika i np. w limuzynach. Opony najwyższej klasy to na przykład : Pirelli, Bridgestone, Michelin, Dunlop, Goodyear, albo Continental. Jeżeli będziemy jeździć dość sporo, w dodatku agresywnie, a przy tym oczekujemy bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych, opony najwyższej klasy to zdecydowanie najlepszy wybór.

Poszukując odpowiednich opon w dobrej cenie warto skorzystać z właściwych aplikacji. Taki zakup umożliwia chociażby Aplikacja autorstwa AUTODOC. Podsumowując powyższe warto zauważyć, że wybór klasy opon będzie zależny głównie od tego, jaki pojazd posiadamy. Poza tym ważny jest także styl naszej jazdy i to, czy jeździmy tylko po mieście, czy wyjeżdżamy w trasę.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Oponiarz
5 lata temu
Większych głupot nie czytałem. Wg tego artykułu jeśli jeżdżę na oponach ekonomicznych Dębica (A jezdze) to w dwa lata mogę zrobić Max 10kkm muszę je wymienić, dodatkowo muszę jeździć wolno bo to przecież "Stara technologia"... prawda jest tama ze zrobiłem w rok na tych oponach 30 tyś km i są jak nowe, a do tego lepiej się trzymają drogi niż poprzednie Dunlopy ...
Mirosław Łuko...
5 lata temu
Nie mówi się "najbardziej optymalny" - coś jest optymalne albo nie jest, nie może być badziej lub mniej optymalne.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Mirosław Łuko...
5 lata temu
Nie mówi się "najbardziej optymalny" - coś jest optymalne albo nie jest, nie może być badziej lub mniej optymalne.
Oponiarz
5 lata temu
Większych głupot nie czytałem. Wg tego artykułu jeśli jeżdżę na oponach ekonomicznych Dębica (A jezdze) to w dwa lata mogę zrobić Max 10kkm muszę je wymienić, dodatkowo muszę jeździć wolno bo to przecież "Stara technologia"... prawda jest tama ze zrobiłem w rok na tych oponach 30 tyś km i są jak nowe, a do tego lepiej się trzymają drogi niż poprzednie Dunlopy ...