Aplikacje mobilne stanowią kluczowy element rozwoju e-commerce i ich rola wciąż rośnie. Już 62% posiadaczy smartfonów i tabletów potwierdza, że korzysta z wygody zakupów mobilnych, a jeszcze więcej osób sięga po te urządzenia w celu przeglądania produktów i wchodzenia w interakcję z markami, m.in. poprzez social media. Konsumenci korzystają z telefonów niemal cały czas. W związku z dużą migracją kupujących do m-commerce, na popularności zyskują wygodne płatności mobilne, czyli np. portfele cyfrowe takie jak Apple Pay czy Google Pay, ale przede wszystkim Blik.
Jednym z aktualnych trendów są też inwestycje we wdrażanie płatności one-click. Dzięki zapamiętaniu danych karty uzupełnionych przy pierwszej transakcji kolejna płatność może zostać wykonana za pomocą jednego kliknięcia. Warto zwrócić uwagę na takie rozwiązanie, gdy jednocześnie rośnie rola smartfonów w e-commerce i są one już wykorzystywane w celach zakupowych częściej niż komputery przenośne. Próba zapłaty pay-by-linkiem na urządzeniu mobilnym to spory wysiłek, stąd potrzeba korzystania z metod płatności, które są wygodniejsze do obsługi na telefonie.
Innym sposobem zwiększenia sprzedaży online są także możliwości wynikające z wdrażania sztucznej inteligencji (AI) w różnych aspektach związanych z prowadzeniem biznesu. AI w e-commerce znajduje zastosowanie zarówno w usprawnianiu i przyspieszaniu obsługi klienta, jak i służy do wykorzystywania danych w kontekście zakupowym i lojalnościowym. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do personalizacji doświadczeń zakupowych, rekomendacji produktów oraz analizy danych konsumenckich może wpłynąć na skuteczność e-commerce. Konsumenci, którzy korzystają z nowych technologii są bardziej lojalni, a możliwości oferowane przez AI i Generative AI mogą pomóc jeszcze bardziej tę lojalność wzmocnić.
Niewątpliwie duże znaczenie w rozwoju dzisiejszego e-handlu mają także różne formy odraczania płatności. Blisko 40 proc. internautów skorzystało już z płatności "kup teraz, zapłać później" (z ang. buy now, pay later). Podobnym rozwiązaniem są płatności ratalne popularne w niektórych kategoriach, zwłaszcza przy transakcjach wysokokoszykowych. Trzeba jednak pamiętać, aby płatności ratalne czy BNPL skonfigurować w taki sposób, by przynosiły wzrost sprzedaży. Zespół PayU GPO wspiera w tym merchantów i ma do tego odpowiednie rozwiązania - platforma kredytowa PayU integrującą zarówno banki, jak i niebakowych dostawców rat online oraz ‘kup teraz, zapłać później’ jest unikalna na rynku.
Rozwijającym się trendem w handlu internetowym jest także sprzedaż transgraniczna. Szacuje się, że przychody firm z e-handlu transgranicznego będą w najbliższych latach rosły dwukrotnie szybciej, niż z krajowej sprzedaży e-commerce. Dodatkowo, dla niektórych podmiotów, obecność tylko na jednym rynku oznaczać może wręcz spadek tempa wzrostu. Dlatego też, w długofalowych strategiach rozwoju przedsiębiorstw, nie powinno zabraknąć cross-border.
Dzięki rozwojowi wygodnych cyfrowych metod płatności konsumenci czują się coraz swobodniej kupując przez internet towary z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Odpowiednie dopasowanie metod płatności do preferencji użytkowników na danym rynku pomaga sprzedawcom zbudować zaufanie oraz, co się z tym wiąże, zwiększać liczbę transakcji i konwersję sprzedaży. PayU GPO systematycznie rozwija swoją ofertę płatności transgranicznych i chętnie wspiera firmy internetowe, które wkraczają na ścieżkę międzynarodowej ekspansji.
Odbywające się w dniach 15–16 maja wydarzenie Impact’24 ma na celu zgromadzenie liderów branży, przedsiębiorców, innowatorów i entuzjastów technologii w celu omówienia i zbadania najnowszych trendów, innowacji i przełomowych rozwiązań w technologii, biznesie i społeczeństwie.
PayU GPO aktywnie włącza się w rozmowy podczas Impact’24, a dyrektor generalny Daniel Cohen będzie mówcą w moderowanej dyskusji na temat AI. Dyskusja, moderowana przez Aleksandrę Przegalińską z Akademii Leona Koźmińskiego, będzie dotyczyła kluczowych tematów, takich jak integracja sztucznej inteligencji w strategii biznesowej, wpływ AI na zaangażowanie klientów, wyzwania i możliwości wdrożenia oraz przyszłe trendy w krajobrazie sztucznej inteligencji.
Daniel Cohen udzieli również wywiadu na żywo na scenie Financial Tech, a rozmowę tę moderować będzie Bianca Lopes. Będzie to wspaniała okazja do zagłębienia się w wizję PayU GPO i omówienie najważniejszych szans i wyzwań w intensywnie rozwijającej się branży fintech.
Kolejną okazją do zapoznania się z wiedzą PayU GPO będzie panel dyskusyjny moderowany przez red. Michała Wąsowskiego z money.pl. Marek Dworzański, członek zarządu PayU S.A. i dyrektor ds. rozliczeń finansowych na region EMEA, przedstawi swoją perspektywę na rożne kierunki rozwoju fintechu w dyskusji w dyskusji zatytułowanej "Go local or Go global? Kierunki rozwoju fintech". W dyskusji tej wezmą udział również eksperci branżowi - Andreas Spengel z Mastercard i Fedele Di Maggio z DiPocket.
Materiał sponsorowany przez Impact