Pracownik produkcyjny – poznaj jego oczekiwania i potrzeby
Rozwój technologii, wzrost zakładów produkcyjnych, automatyzacja procesów i wprowadzanie inteligentnej produkcji – to wszystko sprawia, że w firmach powstają nowe stanowiska, a co za tym idzie, wzrasta popyt na pracowników.
- Trudno polemizować ze statystykami, bo faktem jest, że zapotrzebowanie na pracowników jest wciąż duże. Z drugiej strony uważam, że pracownicy są, ale z jakichś powodów jeszcze u nas nie pracują. Zastanówmy się, jakie elementy kultury organizacyjnej i innych czynników uatrakcyjnią nas jako pracodawcę – ocenia Jarosław Szacik, Dyrektor Fabryki Bielany, Mondelez Production Polska.
Aby pozyskać i utrzymać nowych pracowników należy zatem w pierwszej kolejności zastanowić się, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Według raportu Poznaj swojego pracownika (2019 r.) przeprowadzonego przez OLX, pracownicy produkcyjni zwracają uwagę przede wszystkim na relacje w zespole oraz atmosferę w pracy, przejrzysty zakres obowiązków, możliwość rozwoju i dodatkowe benefity (np. pakiety medyczne, multisport).
Co zrobić, aby zatrzymać pracowników w firmie?
Kolejną ważną kwestią, dla niektórych najważniejszą, jest wysokość wynagrodzenia. Pensja powinna być adekwatna do umiejętności, kwalifikacji i wykonywanych obowiązków. Warto zadbać także o właściwą adaptację nowych pracowników oraz integrację z zespołem. W okresie wdrażania należy przedstawić nowej osobie zakres obowiązków oraz jasno zarysować ścieżkę kariery i możliwości rozwoju w firmie. Dla wielu osób bardzo ważna jest również atmosfera w pracy, relacje z innymi członkami zespołu, zarówno ze współpracownikami, jak i przełożonymi. Pracownicy cenią przyjazne środowisko pracy, oparte na wzajemnym szacunku i sprawiedliwym traktowaniu. Dbałość o przejrzystą politykę zatrudniania oraz relacje międzyludzkie z pewnością przełoży się na satysfakcję pracowników, motywację i lojalność względem firmy. Chcesz dowiedzieć się, jak to zrobić? Weź udział w 5. Forum Motywacja na Produkcji, spotkaniu dla szefów branży produkcyjnej, którego celem jest wymiana wiedzy, doświadczeń oraz najlepszych praktyk. Spotkaj się z dyrektorami produkcji już 18-19 marca 2020 r., aby odkryć sprawdzone sposoby m.in. na optymalizację strategii zatrudnienia, właściwą komunikację z zespołem czy obniżenie rotacji i absencji pracowników.
Szczegóły na stronie wydarzenia: www.motywuj-produkcje.pl/
Kinga Musiał
Artykuł sponsorowany