R4S Consulting, agencja, której współwłaścicielem jest były rzecznik PiS Adam Hofman, miała wykorzystywać farmę troli do lobbowania przeciwko wprowadzanemu podatkowi cukrowemu. I to w ramach współpracy z Coca-Colą - ujawnia Fundacja Reporterów.
Wsparciem do tych działań miała być kampania zatytułowana "Ukryta słodycz". Specjalna strona miała przekonywać internautów, że cukier zawierają m.in. produkty nieprzetworzone np. zboża oraz wskazywać na negatywne konsekwencje dla zdrowia w związku z brakiem cukru.
Po opisaniu przez portal OKO.press tych informacji koncern Coca-Cola zrezygnował z dalszej współpracy z firmą Adama Hofmana.
"Nie akceptujemy korzystania z farm troli czy fałszywych kont, wprowadzających konsumentów w błąd. Nigdy nie zlecilibyśmy ani nie zaakceptowalibyśmy ich używania w ramach naszych działań komunikacyjnych. Na początku października 2020 roku wstrzymaliśmy naszą współpracę z agencją R4S i rozpoczęliśmy wewnętrzną procedurę wyjaśniającą. W listopadzie, po jej zakończeniu, podjęliśmy decyzję o niekontynuowaniu współpracy z agencją R4S" - pisze w komentarzu dla Wirtualnych Mediów Coca-Cola Poland Services.
W związku z tą aferą R4S Consulting zostało zawieszone w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations do czasu wyjaśnienia ciążących na firmie zarzutów. Sama firma Adama Hofmana odpowiedziała rezygnacją z członkostwa w stowarzyszeniu.
Co na to R4S Consulting? Firma czuje się poszkodowana.
- Opuszczamy stowarzyszenie, ponieważ nie czuliśmy żadnego wsparcia z jego strony w sytuacjach, w których ewidentnie padliśmy ofiarą oszustw i pomówień. Gorzej, stowarzyszenie zamiast wysłuchać najpierw racji swojego członka publicznie reagowało powtarzając absurdalne zarzuty - wyjaśnił Wirtualnym Mediom Sławomir Jastrzębowski, partner i współwłaściciel R4S.