Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
HTO
|
aktualizacja

Elon Musk nie dotrzymał słowa. Konkurencja na tym skorzystała

7
Podziel się:

Koncern Coca-Cola zaczął używać elektrycznych ciężarówek Renault do realizacji dostaw. Jego główny konkurent - Pepsi - nie chciał być gorszy. Jednak Elon Musk nie dowiózł zamówienia - donosi Bloomberg.

Elon Musk nie dotrzymał słowa. Konkurencja na tym skorzystała
Coca-Cola zaczęła realizować dostawy za pomocą pojazdów elektrycznych (GETTY, Jeff Schear)

Koncern Coca-Cola zainwestował w ciężarówki Renault E-Tech D i E-Tech D Wide, które realizują dostawy w Belgii - czytamy na stronie renault-trucks.com. Zawarta umowa dotyczy zakupu 30 pojazdów, które mają ograniczyć emisję CO2 firmy o 75 proc. rocznie. Pierwszą serię pięciu pojazdów koncern otrzymał w czwartek, 24 listopada, kolejne zostaną dostarczone w najbliższych miesiącach - informuje producent. Ciężarówki już można spotkać na ulicach Antwerpii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Robertem Adamczykiem

Pepsi zmaga się z problemami

Pepsi również będzie wykorzystywała elektryczne ciężarówki w realizacji dostaw. Zamówione pojazdy w fabryce Tesli, jednak zostaną dostarczone dopiero 1 grudnia, czyli dokładnie tydzień później, niż to miało miejsce u konkurencji.

Tesla Semi, którą Elon Musk zaprezentował światu w 2017 r., planowo miała być produkowana w 2019 r. Pierwszymi prototypami elektrycznych ciężarówek, oprócz koncernu Pepsi, zainteresowały się Wallmart oraz Anheuser-Busch. Najbogatszy człowiek na świecie nadał jednak priorytet produkcji pojazdom sedan - Modelom 3 oraz sportowych wersji Modelu Y. W międzyczasie fabryki Tesli zmagały się również z problemami w łańcuchu dostaw - donosi Bloomberg.

Renault drwił z Tesli

Agencja Bloomberg donosi, że Renaut doskonale zdawał sobie sprawę z opóźnienia w produkcji Tesli Semi. Francuska firma nawet postanowiła zażartować z pojazdów konkurencji w swojej reklamie.

Widać na niej, jak dwóch pracowników rozkleja na billboardzie reklamę Tesli Semi. Napis na niej brzmi: "Fully electric. Semi. The future of tracking" (pol. "W pełni elektryczna. Semi. Przyszłość transportu ciężarowego"), po czym mężczyźni odjeżdża elektryczną ciężarówką Renault.

Reklama zamieszczona na Twitterze została podpisana: "Some talk the talk. Some walk the walk. Ain't that right, Elon Musk? (pol. "Niektórzy mówią. Niektórzy idą pieszo. Czyż nie, Elonie Musku?").

Walka o zmniejszenie emisji CO2

Renault E-Tech D i E-Tech D Wide, które będą wykorzystywane przez Coca-Colę, mogą przejechać jednorazowo 200 km. Z kolei ciężarówki Tesla Semi, które planuje wykorzystywać Pepsi, mają mieć zasięg ok. 800 km. Koncern planuje, aby do końca tego roku we flocie firmy było 15 pojazdów, które będą wykorzystywane w dwóch zakładach w Kalifornii - donosi Bloomberg.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
on...0
2 lata temu
a po co ? pepsi mogą wozić parowozem i tam jest lepsza.. pseudo ekologia...
Ojoj
2 lata temu
200 km zasięgu w ciężarówce?😂😂😂🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤣🤣🤣
Goro
2 lata temu
Ciężarówki zeroemisyjne. Prąd biora z elektrowni gazowych i węglowych. Fabryki które je wyprodukowały, biorą prąd z elektrowni gazowych i węglowych. Utylizacja baterii: fikcyjna. Albo energożerna i pracochłonna. Skutecznosć energetyczna elektrowni gazowych i węglowych? Może 30%, może50. Skuteczność energetyczna przesyłu? Skuteczność energetyczna procesu ładowania? Skuteczność energetyczna silników elektrycznych? Sumaryczna skuteczność energetyczna? Da radę przekroczyć 5%? Przyszłość to baterie atomowo-diamentowe. Ale koncerny energetyczne na to nie pozwolą, bo zysk jest najważniejszy. Poza tym wpływ dwutlenku na klimat jest przeszacowany. Lodowce nie dlatego topnieją, ze klimat się zmienia, tylko klimat się zmienia dlatego, ze lodowce w koncu po 12 tysiącach lat od konca ostatniej dużej ery lodowcowej ogrzały się na tyle, że topnieją. Lód nie jest już tak zimny, jest go mniej, nie ma co chłodzić wielkich mas powietrza, to i klimat się gwałtowniej ociepla.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
dae
2 lata temu
O ile mi wiadomo Pepsi i CocaCola to jeden byt O_o
Jff
2 lata temu
Jak dla mnie to bez znaczenie w. Niech obniża marże to mnie znowu zainteresuje co robią
Goro
2 lata temu
Ciężarówki zeroemisyjne. Prąd biora z elektrowni gazowych i węglowych. Fabryki które je wyprodukowały, biorą prąd z elektrowni gazowych i węglowych. Utylizacja baterii: fikcyjna. Albo energożerna i pracochłonna. Skutecznosć energetyczna elektrowni gazowych i węglowych? Może 30%, może50. Skuteczność energetyczna przesyłu? Skuteczność energetyczna procesu ładowania? Skuteczność energetyczna silników elektrycznych? Sumaryczna skuteczność energetyczna? Da radę przekroczyć 5%? Przyszłość to baterie atomowo-diamentowe. Ale koncerny energetyczne na to nie pozwolą, bo zysk jest najważniejszy. Poza tym wpływ dwutlenku na klimat jest przeszacowany. Lodowce nie dlatego topnieją, ze klimat się zmienia, tylko klimat się zmienia dlatego, ze lodowce w koncu po 12 tysiącach lat od konca ostatniej dużej ery lodowcowej ogrzały się na tyle, że topnieją. Lód nie jest już tak zimny, jest go mniej, nie ma co chłodzić wielkich mas powietrza, to i klimat się gwałtowniej ociepla.
Arwk
2 lata temu
Cola teraz to siki... Pepsi jeszcze daje radę...
Zebby Wróbel
2 lata temu
Pepsi to jest to!