Platforma sprzedażowa firmy Comarch o nazwie Wszystko. pl ma ruszyć na początku 2022 roku. Transakcje na niej będą mogły przeprowadzać zarówno firmy, jak i osoby indywidualne.
- Przed pandemią tylko niewielki odsetek firm prowadził handel w internecie, ale większość to planowała. Dlatego ruszamy z nową odsłoną Wszystko. pl, która dla małych, średnich i dużych firm będzie platformą e-commerce do prowadzenia działalności handlowej w internecie - zapowiedział Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu na konferencji prasowej.
Obecnie z systemów Comarch ERP korzysta już około 100 tys. firm. Spółka zainwestuje w nowe przedsięwzięcie kilkadziesiąt milionów zł. Zapowiada m.in. duże nakłady na marketing nowego projektu. Zwiększy także zatrudnienie o kilkadziesiąt osób, które zajmą się rozwijaniem nowego projektu. Równolegle Comarch prowadzi rozmowy z firmami kurierskimi.
- Zaoferujemy naszym klientom zerowe prowizje od transakcji, a także darmowy plan obejmujący możliwość dodawania nielimitowanej liczby produktów i opcje sprzedaży we wszystkich kategoriach. Zakładamy, że zarabiać będziemy na sprzedaży oprogramowania ERP dla klientów Wszystko.pl. Chcemy w ciągu 5 lat zbudować masę, zyski na tym etapie są sprawą drugorzędną - informuje wiceprezes Comarchu.
Dodaje, że w trakcie pandemii sprzedaż tradycyjna się praktycznie załamała, a internetowa wzrosła o 30-40 proc. Pomimo że sytuacja powoli wraca do normy, to i tak sprzedaż internetowa rośnie dwa razy szybciej niż tradycyjna.