Content marketing to nazwa, która bardzo mocno przyjęła się w Polsce, choć ma również odpowiednik w naszym języku. To po prostu "marketing treści".
Co to znaczy content marketing? To przede wszystkim przygotowywanie takiej treści, która z jednej strony będzie użyteczna i wartościowa dla odbiorcy (czyli potencjalnego klienta), a z drugiej - zachęci go do zakupu poszczególnych produktów lub usług.
Content marketing. Jak to działa?
Jaką formę mogą przybrać działania content marketingowe? Na przykład mogą to być:
- poradniki,
- materiały eksperckie (felietony, opinie, komentarze specjalistów),
- blogi,
- wywiady,
- recenzje,
- raporty,
- testy produktów.
Wspólną cechą tych działań jest to, że zazwyczaj przedstawiają one produkt lub usługę w takim świetle, jak życzy to sobie firma. Uwypuklane są dobre cechy, pomijane są natomiast wady danego produktu. Oczywiście w wielu przypadkach musi to być na tyle nienachalne, żeby odbiorca potraktował to jako użyteczną treść, a nie zwykłą reklamę.
Przykłady content marketingu
Jak może wyglądać przykład marketingu treści? Może to być chociażby blog na tematy technologiczne, w którym jako przykładu użyjemy najnowszego modelu smartfona.
Albo poradnik modowy, w którym modelka będzie zakładać ubrania konkretnej marki lub wywiad z ekspertem firmy ubezpieczeniowej, który tłumacząc zawiłości tej trudnej tematyki jednocześnie poda kilka przykładów produktów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl