Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

"Priorytet dla NATO". Amerykański politolog o budowie CPK

358
Podziel się:

NATO musi się skupić na poprawie mobilności wojskowej, szczególnie na swojej wschodniej granicy, a projekty, takie jak Via Baltica, Via Carpathia czy Centralny Port Komunikacyjny powinny być najwyższym priorytetem – napisał Andrew Michta, amerykański politolog, na platformie X.

"Priorytet dla NATO". Amerykański politolog o budowie CPK
Centralny Port Komunikacyjny. Pierwsze samoloty mają wystartować w 2028 r. (materiały prasowe, CPK, Foster+Partners)

Michta skomentował w ten sposób artykuł przywołujący słowa Alexandra Sollfranka, szefa Połączonego Dowództwa Wsparcia (Joint Support and Enabling Command – JSEC) NATO, który powiedział agencji Reutera, że Sojuszowi "kończy się czas", by uprościć regulacje, które utrudniają ruchy wojsk w Europie.

Według Reutera problem ten mógłby doprowadzić do poważnych opóźnień w transporcie w przypadku wybuchu konfliktu z Rosją.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

"Wojskowe Schengen" w NATO?

Sollfrank oświadczył, że chciałby zobaczyć "wojskowe Schengen" – obszar swobodnego przepływu wojsk przypominającego strefę Schengen, pozwalającą na swobodne podróże w większości UE.

"Niezależnie od nazwy, NATO musi skupić się na poprawie mobilności wojskowej na obszarze, za który odpowiada, szczególnie na linii północ-południe wzdłuż wschodniej granicy. Projekty, takie jak Via Baltica, Via CarpatiaCentralny Port Komunikacyjny (CPK) w Polsce, powinny być priorytetem" – napisał Michta.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(358)
WYRÓŻNIONE
Patriota
12 miesięcy temu
Analitycy z różnych fachowych, analitycznych zachodnich instytucji, jednoznacznie oceniają zasadność i opłacalność CPK tj. Portu lotniczego pasażerskiego z centrum przeładunkowym kolejowym i lotniczym transportu towarów do i z UE co generuje olbrzymie dochody w postaci cel. Tylko Tusk nie widzi korzyści z tej inwestycji, bo zagraża niemiaszkom i Holendrom, bo teraz oni zgarniają tą kasę. Pilnujmy tego i rozbudowy portów kontenerowych.
Xman
12 miesięcy temu
CPK to najambitniejszy projekt gospodarczy od czasów przedwojennego Centralnego Okręgu Przemysłowego, który mógłby dać Polsce kopa do gospodarczego rozwoju na poziomie obecnych państw zachodnich. Ale do tego, żeby to zrozumieć to trzeba mieć wyobraźnię i ambicje a nie tylko pluć i szydzić. Kiedyś tak samo wyśmiewano budowę gazoportu w Świnoujściu a teraz co gdyby go nie było bylibyśmy w czarnej d... Brawo PiS, tak trzymać, mnóstwo ludzi jest za Wami!!!
energetyk
12 miesięcy temu
wiecie dlaczego nie many elektrowni atomowej ,bo mieliśmy kupować prąd od zachodniego sąsiada z elektrowni gazowych
NAJNOWSZE KOMENTARZE (358)
Emeryt74
11 miesięcy temu
Jeśli jest to inwestycja strategiczna to mniemam że państwa NATO i UE włączą się w ten projekt i dofinansują tak bardzo ważne budowle. Dlaczego to polscy podatnicy mają finansować obronę zachodu.
strfu
11 miesięcy temu
CPK powinno być odpolitycznione. To jest inwestycja cargo obliczona na dłuższą perspektywę i to jest próba dla nowego rządu, czy myśli strategocznie, czy krótkoterminowo.
Pytający
11 miesięcy temu
A dasz Pan kasę na to, Panie Michta?
gość 151
11 miesięcy temu
Ja mam do Berlina 2i pół godziny jazdy a do Warszawy 7 godzin wybieram Berlin
polak z Niemi...
11 miesięcy temu
ciekawe kto za to zapłaci a przecież jest lotnisko w Berlinie i Frankfurt AIR PORT drogi Tusku zdemontuj to !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...
Następna strona