Reklama on-line wciąż rośnie w siłę
W świetle najnowszych badań IAB Polska/PwC AdEx – cyklicznego pomiaru wartości wydatków na reklamę internetową – 2022 rok przyniósł rekordową wartość rynku reklamowego on-line – przeszło 6,8 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 615 mln zł w stosunku do poprzednio notowanych wyników. To z kolei przełożyło się na dynamikę wzrostu sięgającą 10%. Chociaż w holistycznym ujęciu obraz rynku nie uległ istotnym zmianom i nadal dominuje reklama graficzna (zarówno w ujęciu statycznego digitalu, jak i video), odnotowano wzrosty w każdym z kluczowych kanałów sprzedaży reklamy internetowej – modelu programmatic, mobile oraz SoMe. Na uwagę zasługują również nowe standardy usług oferowanych przez agencje w zakresie digitalu – np. wykorzystanie potencjału AI, metody walki o uwagę odbiorców czy synchronizacja przekazu marki z dynamicznymi przemianami kulturowymi i szybko zmieniającymi się trendami społecznymi.
Po związanych z pandemią zachwianiach rynek reklamy wciąż wyróżnia wyjątkowa dynamika – dotyczy ona nie tylko wielkości grup odbiorców i sposobów ich identyfikacji, ale przede wszystkim testowania możliwości i wdrażania nowych, jeszcze bardziej wydajnych systemów reklamowych o globalnym zasięgu. Synergię potencjału, jaki niesie ze sobą nowa technologia, wykorzystała CreativeHrader, wyróżniająca się dynamicznym rozwojem polska agencja 360, nawiązując strategiczne partnerstwo z Media Nation Canada – globalną agencją o rozbudowanym zapleczu adTech pozwalającym na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych w reklamie on-line. Owocem współpracy jest CreativeHarder Digital – podmiot powołany w celu oferowania klientom branży reklamowej nowych, spersonalizowanych i jeszcze lepiej zoptymalizowanych rozwiązań programmatic oraz digital.
Partnerstwo strategiczne CreativeHarder i Media Nation Canada
CreativeHarder od lat działa na polskim rynku, łącząc analizę strategiczną marki i produktu, komunikację marketingową oraz kompleksową obsługę eventową. Agencja 360 stopni funkcjonuje pod dwoma wspierającymi się brandami: Harder&Harder oraz Creative Media. Strategiczne partnerstwo z Media Nation Canada zaowocowało powołaniem trzeciego filaru – CreativeHarder Digital, którego zadaniem będzie jeszcze lepsze budowanie ścieżki zakupowej klientów w oparciu o możliwość testowania i optymalizacji strategii dzięki adTech. Agencja CreativeHarder mająca doświadczenie w realizacji kampanii o charakterze digital marketingowym, będzie mogła rozbudować portfolio swoich usług o działania wykorzystujące międzynarodowe technologie i najnowocześniejsze rozwiązania MarTech, wprowadzając tym samym światowe standardy na polski rynek. To właśnie w tym obszarze wesprze ją Media Nation Canada – agencja mająca swoje oddziały m.in. w Vancouver oraz Toronto i oferująca zaawansowane rozwiązania technologiczne o globalnym zasięgu. Posiada własną platformę technologiczną do działań programmatic i współpracuje z wieloma DSPs (Demand Side Platform) na całym świecie. Nawiązanie współpracy o tak wysokim potencjale otworzy polskim specjalistom drogę do unikalnego know-how z rynków Ameryki Północnej i Azji. Stanie się również polem synergii rozbudowanych algorytmów do zakupu mediów, a także wymiany doświadczeń pomiędzy eksperckimi zespołami obu agencji. Klientom korzystającym z rozwiązań oferowanych przez Creative Harder Digital zapewni natomiast dostęp do międzynarodowych technologii reklamowych. W dobie dzisiejszych możliwości, gdzie zarówno zakup mediów, jak i optymalizacja kampanii marketingowych przebiegają w sposób całkowicie zautomatyzowany, rola adTech jest nieoceniona. Pozwala nie tylko zachować elastyczność w doborze działań mediowych i budżetu reklamowego na każdym etapie lejka sprzedażowego, ale staje się skutecznym wsparciem w efektywnej optymalizacji codziennej pracy marketerów, który mają szanse jeszcze lepiej wykorzystać mechanizmy rządzące analityką danych.
Współpraca obu agencji to ważny krok na drodze do dalszej ekspansji i wspólnego oferowania swoich usług na rynkach Unii Europejskiej. CreativeHarder i Media Nation Canada mają zamiar razem wyznaczać nowe standardy marketingowe na polskim rynku oraz wykorzystywać innowacyjne rozwiązania w dobie dynamicznych, globalnych wyzwań, jakie czekają branżę reklamy online.
CreativeHarder to agencja 360 stopni łącząca technologię z wiedzą o zachowaniu konsumentów. Stawia na przemyślane strategie, estetyczne kreacje i profesjonalne wykonanie, prowadząc wielokanałową komunikację – począwszy od działań wizerunkowych, przez kampanie sprzedażowe, aż po edukacyjne. Realizowała projekty m.in. dla PKP Intercity, Roberta Boscha, ORLEN, BSH, Farmony, Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa, BOŚ BANK, Indykpolu, PGNiG, Polsatu, TVP, Tchibo, TCL Polska, TVP, Schindlera, Wienera, Douglasa, Zbyszko czy Sephory.
Materiał sponsorowany przez Kongres ESG Polska Moc Biznesu