Kara w wysokości ponad 260 tys. zł dotyczy kampanii reklamowej, która była prowadzona od 9 do 19 czerwca 2017 roku. Hasło promocyjne brzmiało: „meble i dodatki bez VAT”.
- Reklamy sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić taniej. Tymczasem zgodnie z regulaminem, do którego reklamy odsyłały małym drukiem, promocją objęte były tylko niektóre towary – podał w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń - mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu.
UOKiK podkreśla, że firma BRW nie mogła uniknąć kary, bo to dla niej recydywa. - Podobnie było z promocją ze stycznia 2015 roku. Wtedy firma nie została ukarana, bo zobowiązała się, że zrekompensuje klientom straty. Ponieważ ponownie naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, tym razem UOKiK nałożył na nią karę – ponad 260 tys. zł.
- BRW musi poinformować o decyzji urzędu na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach - dodaje UOKiK. Decyzja w sprawie kary jednak nie jest jeszcze prawomocna.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl