Przede wszystkim spółka Final to marka mająca ogromne doświadczenie w produkcji profili aluminiowych wykorzystywanych w wielu branżach. Z tego powodu łatwiej jest dostrzegać szerszą perspektywę zmian zachodzących w ujęciu globalnym i różnych trendów w poszczególnych sektorach. Od kilku lat bardzo wyraźnie widać, że zarówno kraje członkowskie Unii Europejskiej, jak i przedsiębiorstwa działające w jej ramach podjęły zdecydowane kroki w stronę dekarbonizacji i wprowadzania rozwiązań bazujących na zrównoważonej gospodarce energetycznej. Dziś kierunek nastawiony na ekorozwiązania to podstawowa droga dla polskich przedsiębiorstw do uczestnictwa w światowym rynku dostawców. Wyróżnienie firmy Final tytułem Diamentów Forbes’a potwierdza, że można być zarówno proekologicznym, jak i efektywnym biznesowo.
Final realizuje założenia Global Compact
Chęć dokonywania zmian w sposobie działania to jedno. Niezbędne jest jednak odnalezienie odpowiedniego systemu, który będzie wskazywał jakiego rodzaju technologie i inwestycje należy podjąć. W świecie, w którym eko-odpowiedzialność powoli staje się koniecznością coraz częściej obserwujemy podejmowanie konkretnych postanowień i idących za tym działań. Jednym z ważniejszych w tym aspekcie paktów jest Global Compact pod patronatem ONZ. W ramach akcji przedsiębiorstwa na całym świecie dokonują zmian w zakresie przyjmowania polityki zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności oraz dobrowolnie przygotowują raporty z postępów. Final, jako część grupy YAWAL, realizuje założenia paktu i dąży do ograniczenia 30% emisji CO2 do roku 2030. Podjęcie tego typu zobowiązania niejako wpisuje się w styl zarządzania firmą Final działającą nieprzerwanie od 1998 roku. Wprowadzenie produkcji ekologicznych profili aluminiowych w całości otrzymywanych z recyklingu to kolejny dowód na to, że technologia może iść w parze z ekologią.
- Wchodząc w trzecią dekadę swojej działalności, spółka patrzy w przyszłość z optymizmem. 25 lat doświadczenia, tradycji, stabilności i zaangażowania w rozwój pozwoliło nam zdobyć silną pozycję na rynku i zaufanie klientów. Jubileusz jest okazją do świętowania, ale również do refleksji nad przyszłością i dalszymi planami, które z pewnością będą kierowane ideą zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Chcemy udowodnić, że odpowiedzialny biznes jest nie tylko możliwy, ale również przynosi korzyści na wielu poziomach - od indywidualnego pracownika, przez całą firmę, aż po globalną społeczność. "Final Goes Green" to nie tylko deklaracja; to działanie na rzecz lepszej przyszłości dla nas wszystkich – wyjaśnia Jacek Zimoląg,General Manger Final S.A. - Warto nadmienić, że spółka sukcesywnie inwestuje w rozwiązania ukierunkowane na redukcję zużycia energii w procesie produkcji. Ma to realny wpływ na obniżenie śladu węglowego, co jest niezwykle istotne w kontekście podejścia prośrodowiskowego. Również we współpracy z dostawcami surowców i usług, pracujemy nad inicjatywami redukującymi negatywny wpływ na środowisko. – dodaje.
Nie aluminium, ale człowiek w centrum uwagi.
Nie bez powodu mówi się, że nawet najlepsza technologia bez zgranego zespołu ludzi nic nie znaczy. W Final istota dostrzegania człowieka w całym procesie jest bardzo szeroko rozumiana i realizowana. Począwszy od budowy relacji z klientami i koncentracji na ich specyficznych potrzebach, po realizowanie skomplikowanych i często innowacyjnych projektów, a kończąc na tworzeniu silnych więzi pomiędzy pracownikami. Ważną cechą jest też umiejętność elastycznego podejścia do ilości i terminów, co wymaga odpowiedniego zarządzania zarówno produkcją jak i magazynami.
Niezwykle cenna w oczach inwestorów i stałych partnerów biznesowych jest wiarygodność zbudowana na jakości i niezawodności. Kolejny aspekt, w którym widać dbałość o człowieka to współpraca z lokalną społecznością i realizowane akcje edukacyjne z zakresu ekologii. Wśród swoich pracowników, spółka aktywnie promuje inicjowanie działań proekologicznych w oparciu o program sugestii pracowniczych Kaizen.
Ponadto, w obliczu toczącej się agresji na terenie Ukrainy Zarząd firmy podjął decyzję o rezygnacji z zakupu aluminium pochodzącego z terenu Rosji. Wszystko to sprawia, że Final jest przyjaznym miejscem dla ludzi, technologii i środowiska naturalnego.
Autor: Łukasz Bąk – StadlerMedia.pl
Materiał sponsorowany przez Final S.A.