Opakowanie bez kompromisów
Korzystając z przedmiotów codziennego użytku, nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak istotne jest ich opakowanie. Nie wystarczy, że będzie chroniło zawartość przed zniszczeniem. Powinno być także jak najbardziej przyjazne środowisku, bezpieczne dla dzieci i dostępne dla osób z ograniczoną sprawnością. Z takiego założenia wyszła firma Procter&Gamble i stworzyła innowacyjne opakowanie ECOCLIC®, w którym zamknięto kapsułki do prania Ariel z technologią COOLCLEAN™.
Prace nad opakowaniem trwały prawie cztery lata. Zanim trafiło na rynek, zostało poddane szeroko zakrojonym badaniom i testom, w których udział wzięło ponad 2500 konsumentów. Wszystko po to, by upewnić się, że produkt odpowie na potrzeby jak najszerszej grupy odbiorców w tym także osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą.
Ponieważ cyfryzacja coraz bardziej przenika do naszej codzienności, nietrudno sobie wyobrazić, że eksperci P&G, projektując opakowanie, sięgnęli też po nowoczesne technologie. Wykorzystali bowiem technologię NaviLens, która specjalizuje się w cyfrowych rozwiązaniach dla niewidomych i niedowidzących. Na kartonie umieszczono specjalny kod QR, który po zeskanowaniu uruchamia autodeskrypcję z informacjami dotyczącymi użytkowania produktu. Opakowanie nie stanowi bariery także dla osób z ograniczoną zręcznością – dorosła osoba może je otworzyć nawet jedną ręką. Jednocześnie ECOCLIC® jest bezpieczne dla najmłodszych. Charakterystyczne kliknięcie daje pewność, że opakowanie jest prawidłowo zamknięte, a jego zawartość niedostępna dla ciekawskich, małych rączek.
- W P&G, dogłębnie poznajemy problemy konsumentów, po to, by znaleźć rozwiązania, które najlepiej odpowiedzą na ich potrzeby. W tym celu sięgamy po nowoczesne technologie i łączymy siły z naszymi partnerami z różnych branż i środowisk. Nasza wiedza i doświadczenie zdobyte podczas 185 letniej historii innowacji, a także nasze zasoby, z których czerpiemy, pozwalają nam kontynuować naszą misję poprawy jakości życia obecnych i przyszłych pokoleń – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G.
Innowacyjność ECOCLIC® polega nie tylko na jego dostępności dla dużej grupy konsumentów, ale także na trosce o środowisko. Nowe opakowanie kapsułek nie jest jak dotychczas wykonane z plastiku, ale z kartonu, który w 70 proc. pochodzi z recyklingu, a także z surowców pozyskanych z dobrze zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie.
Pranie może być bardziej ekologiczne
Mówimy o opakowaniu, ale nie możemy zapominać o jego zawartości. W ECOCLIC® zapakowane są kapsułki Ariel z technologią COOLCLEAN™. Ich forma także ma inkluzywny charakter: kapsułki nie wymagają odmierzania przy każdym praniu i są lżejsze, co czyni je łatwiejszymi w użyciu.
Ponadto zastosowana w nich technologia COOLCLEAN™ skutecznie działa nawet w niskich temperaturach (30°C), dzięki czemu znacząco zmniejsza ślad węglowy prania, na który wpływa podgrzanie wody. Połączenie skuteczności produktu z misją dekarbonizacji samego procesu prania było możliwe dzięki naukowej metodzie analizy Cyklu Życia Produktu (LCA – Life Cycle Assessment) stosowanej przez naukowców P&G, w której to obserwacji poddany zostaje ślad węglowy produktu na każdym etapie jego życia – od pozyskania surowców, przez proces produkcji, dystrybucję, a także fazę jego użytkowania przez konsumentów.
Ponad 180 lat historii innowacji odpowiadających na potrzeby konsumentów
ECOCLIC® to jedna z najnowszych innowacji P&G, ale opowieść o nowatorskich rozwiązaniach wprowadzanych przez koncern, moglibyśmy zacząć słowami: "dawno, dawno temu…". Już od samego początku istnienia, czyli od 1837 roku (!) firma dokłada starań, aby ludziom na całym świecie ułatwić codzienne czynności. Jednym z pierwszych produktów P&G było Ivory – "mydło, które pływa". W czasach, kiedy ludzie wciąż kąpali się i prali ubrania w lokalnych rzekach, mydło, które nie tonęło, było znacznym ułatwieniem. Innym rewolucyjnym produktem stworzonym przez P&G była jednorazowa pieluszka Pampers. Dziś możemy wręcz określić ją mianem "gamechangera", bez którego współcześni rodzice nie wyobrażają sobie życia. Pasta do zębów z fluorem Crest i maszynka do golenia dla kobiet Gillette Venus to także "wynalazki" Procter & Gamble.
– Historia P&G jest pełna innowacji, które sprawiły, że codzienne czynności takie jak pranie, pielęgnacja niemowląt, dbanie o czystość i urodę stały się wygodniejsze i przyjemniejsze – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G. Od początku istnienia P&G, podstawą każdej innowacji było zrozumienie, czego konsumenci potrzebują i jak nasze marki mogą na te potrzeby odpowiedzieć – dodaje.
Płatna współpraca z P&G