Cały ebook można za darmo pobrać w pdf tutaj.
Za bardzo perspektywiczny eksperci oceniają rynek sprzedaży online produktów z kategorii "Zdrowie i Uroda". Wśród kupujący przeważają kobiety oraz osoby w wieku od 35 do 49 lat, posiadające wyższe wykształcenie i mieszkające w jednym z największych miast. To ogromny rynek i bardzo dobra grupa klientów. Dlatego warto zainwestować we własny sklep internetowy.
Jak pisze Interaktywnie.com, wartość światowego rynku e-commerce w 2020 roku wyniosła 4,28 bln dolarów. To o prawie bilion dolarów więcej niż rok wcześniej. Portal prognozuje, że do 2024 rok globalna sprzedaż na rynku e-commerce sięgnie 6,4 bln dolarów, co oznacza, że w ciągu 4 lat zyska on prawie połowę swojej dotychczasowej wartości.
Wśród najbardziej perspektywicznych regionów świata dla rozwoju rynku e-commerce wskazuje się Europę Środkowo-Wschodnią, która dość mocno pozostawiła w tyle Amerykę Północną czy Azję.
Inaczej sytuacja wygląda, jeżeli spojrzymy na ranking państw, w których wzrost sprzedaży e-commerce był najwyższy w ubiegłym roku. Tutaj prym wiedzie Argentyna ze zwyżką sprzedaży na poziomie nieznacznie przekraczającym 100 procent.
75-procentowy wzrost zaliczył rynek e-commerce w Kanadzie, a o 73,6 procent w Singapurze. Na dalszych miejscach pierwszej dziesiątki znalazły się takie państwa jak Meksyk, Rosja, Australia, Brazylia, Wielka Brytania, Tajlandia oraz Hiszpania.
Prognozy dla polskiego rynku e-commerce
Według prognoz polski rynek sprzedaży online w kolejnych latach osiągnie roczną dynamikę wzrostu na poziomie 12 procent, co spowoduje, że jego wartość w 2026 roku osiągnie poziom 162 mld zł.
Już w 2020 roku jego wartość, włączając w to zarówno sprzedaż produktów jak i usług, wyniosła 100 mld zł, z czego sama sprzedaż to 83 mld zł.
Najbardziej dynamiczny wzrost odnotowano w latach 2019-2020 (+35 procent), przede wszystkim ze względu na covidową izolację społeczeństwa. Wcześniejsza roczna dynamika była na poziomie 18 procent.
To przekłada się również na udział e-commerce w rynku sprzedaży detalicznej - w 2020 roku sięgnął on 14 procent.
W Polsce największy udział e-commerce w sprzedaży ma kategoria produktowa "Odzież i obuwie" - według danych ze stycznia tego roku 44 procent, wobec 17,1 procent rok wcześniej. Duży udział mają także segmenty "Książka i prasa" oraz "Meble, AGD/RTV".
77 procent internautów kupuje online. Jeżeli zatem pod uwagę weźmiemy dane pochodzące z badania Mediapanel za październik 2021 roku, według którego z internetu w tym okresie korzystało 29,6 mln osób, to zakupy online robiło prawie 22,8 mln Polaków. Wśród nich dominują kobiety (53 procent) oraz osoby w wieku od 35 do 49 lat, posiadające wyższe wykształcenie i mieszkające w jednym z największych miast kraju (powyżej 200 tys. mieszkańców).