CRM – co to właściwie takiego?
Skrót CRM pochodzi od słów Customer Relationship Management. Najprościej mówiąc, jest to zarządzanie relacjami z klientami – zarówno aktualnymi, jak też tymi, którzy mogą się dopiero nimi stać. Wprawdzie systemy CRM nie są nowym wynalazkiem, ale ostatnio zyskują coraz bardziej na popularności. Bez wątpienia nie bez znaczenia jest fakt, że konkurencja na rynku rośnie praktycznie w każdej branży.
Co potrafią współczesne systemy CRM?
Dzięki tego typu systemom zarządzania, relacje z klientami stają się w rzeczywistości dążeniem do celu, jakim jest indywidualne podejście do każdego z nich. Systemy takie jak https://crmcube.pl/, umożliwiają zapisywanie ustaleń z klientem, tworzenie notatek zarówno z transakcji dokonanych, jak i planowanych, a nawet luźnych ustaleń, które można wykorzystać w przyszłości. Dzięki posiadaniu takich informacji i operowaniu nimi w kontaktach z klientami, firma nie tylko usprawnia swoją pracę, ale też daje klientom poczucie wyjątkowego, indywidualnego traktowania. Poza efektem psychologicznym istnieje inny równie istotny – nie powtarzając tych samych ustaleń po kilka razy, oszczędzamy cenny czas - zarówno swój, jak i czas naszych klientów.
Praca w kilka osób
Zaletą systemów CRM jest możliwość pracy w kilka osób. W firma, gdzie ważna jest separacja baz danych klientów na wskazanych handlowców, istotne jest by system CRM umożliwiał elastyczne przydzielanie uprawnień oraz konkretnych klientów do konkretnych pracowników. Dzięki temu jeden pracownik nie widzi klientów innego pracownika. Dobry CRM powinien mieć też opcję ustawiania dostępu do modułów, tak by pracownik, który nie powinien korzystać z danej funkcjonalności w ogóle nie mógł do niego wejść.
Na sam koniec
Bez względu na wielkość firmy korzystanie z systemu do zarządzania relacjami z klientami jest ważne głównie z powodów zadowolenia klienta. Klient sprawnie i szybko obsłużony może stać się stałym klientem firmy. Co więcej, zadowolony klient może przyciągnąć swoich znajomych. Inwestowanie w dobre relacje z odbiorcą firmy może stać się dobrą inwestycją jeśli tylko właściwie się to zrobi. Systemy CRM są po to, by to zadanie ułatwić.
Artykuł sponsorowany