Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|
aktualizacja

"Derusyfikacja" musztardy. "Rosyjska" zniknie z półek

Podziel się:

W WSP "Społem" zapadła kluczowa decyzja. Producent Majonezu Kieleckiego zastępuję Musztardę Kielecką rosyjską Musztardą Kielecką ostrą. Derusyfikacja musztardy to efekt próśb klientów, którzy domagali się usunięcia Rosji z etykiety ich ulubionego słoiczka. "Sam produkt pozostanie niezmieniony" - zapewnia producent.

"Derusyfikacja" musztardy. "Rosyjska" zniknie z półek
Musztarda rosyjska zmieni nazwę (Adobe Stock, money.pl, Piman Khrutmuang)

"Informuję, że z początkiem kwietnia dotychczasowa nazwa Musztardy Kieleckiej rosyjskiej ulegnie zmianie. Przychylając się do sugestii konsumentów, podjęto decyzję, aby od tego momentu nosiła ona określenie "ostra". Jej licznych sympatyków pragniemy przy tym zapewnić, że sam produkt pozostanie niezmieniony" poinformowała na Facebooku Wytwórcza Spółdzielnia Pracy "Społem".

"Nowa nazwa w sposób bezpośredni nawiązuje do charakteru produktu – to doskonale dopasowany i uzupełniający się duet intensywnego aromatu ziół i zdecydowanego smaku grubo mielonej czarnej gorczycy" - czytamy w komunikacie.

Bojkot rosyjskich towarów

Derusyfikacja sklepowych półek objawia się nie tylko zmianą napisu na słoiczku z musztardą (polską, bądź co bądź). Wiele firm wycofuje ze sprzedaży produkty wyprodukowane przez rosyjskich producentów.

Produkty wyprodukowane przez dostawców zarejestrowanych na terenie Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi wycofały ze swojej oferty m.in. Biedronka czy Rossmann.

Rosyjskich produktów nie znajdziemy także w sklepach Topaz, Netto, Stokrotka, Carrefour, Aldi, Polomarket, Hipper, Al. Capone, Hebe i Castorama. Współpracę z rosyjskimi i białoruskimi dostawcami wstrzymała także Żabka.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

"Lista wstydu"

Mimo bardzo licznego bojkotu rosyjskiego rynku przez firmy z całego świata część międzynarodowych korporacji nie zdecydowała się na opuszczenie Rosji. Tzw. listę wstydu, na bieżąco aktualizowaną o nazwy konkretnych firm publikuje Jeffrey Sonnenfeld oraz jego zespół badawczy z Uniwersytetu Yale.

Na liście znajdują się m.in. francuskie sieci Auchan, Leroy Merlin, czy Decathlon. Swoje produkty na rosyjski rynek sprzedaje także Nestle, właściciel m.in. marki Winiary.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl