Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez TOGETAIR

Digitalizacja dla klimatu: jak technologie eventowe stają się sprzymierzeńcem ekologii

Podziel się:

Coraz więcej uwagi poświęca się związkom między nowymi technologiami a ochroną środowiska. Jak się okazuje, branża eventowa świadomie wkracza na ścieżkę neutralności klimatycznej dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, które nie tylko redukują zużycie surowców, ale także zmniejszają ślad węglowy wydarzeń.

Digitalizacja dla klimatu: jak technologie eventowe stają się sprzymierzeńcem ekologii
(materiały partnera)

O digitalizacji, nowych technologiach i sztucznej inteligencji dyskutują dziś wszyscy. Specjaliści z różnych branż prześcigają się w przypuszczeniach, jak będzie wyglądał świat za 20, 30 czy 40 lat, a entuzjaści i sceptycy wymieniają się uwagami na temat szans i zagrożeń związanych z wprowadzanymi w ostatnich latach innowacjami technologicznymi. Coraz częściej pada też pytanie, czy AI jest w stanie zastąpić człowieka i jego pracę, pytania o kwestie etyki i prawa oraz o to, do jakiego stopnia powinniśmy oddać kontrolę technologii nad naszym codziennym życiem.

O nieco innym aspekcie digitalizacji rozmawiano podczas V Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego TOGETAIR, który odbył się w dniach 22-23 kwietnia w murach warszawskiego biurowca Varso Place. Czy rozwój nowych technologii i cyfryzacja mogą okazać się korzystne dla klimatu? Tak, a sporymi osiągnięciami w tym zakresie może pochwalić się… branża eventowa.

Eventy neutralne dla środowiska

Michał Ratajczak, CEO startupu technologicznego Gridaly, wskazuje, że innowacje w sektorze organizacji eventów pozwalają przede wszystkim znacząco ograniczyć ilość używanych surowców. "Wykorzystanie na wydarzeniu takich narzędzi jak aplikacja eventowa dla uczestników, system biletowania czy wirtualny check-in sprawia, że to, co do tej pory musieliśmy drukować, teraz możemy mieć w formie cyfrowej na naszym smartfonie." Mowa tu chociażby o bilecie w formie unikatowego kodu QR, który wystarczy pokazać obsłudze wydarzenia przy wejściu, czy też o drukowanych broszurach sponsorskich, materiałach partnerskich i plakatach z agendą wydarzenia, które w kilka chwil można odszukać w odpowiedniej zakładce w apce wydarzenia.

Oszczędność dotyczy też wewnętrznych dokumentów organizatora, np. listy uczestników dla obsługi w recepcji . "Do tej pory organizatorzy drukowali listy, wyszukiwali i "odhaczali" na niej każdego przybyłego uczestnika. Teraz, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom IT, wystarczy zeskanować kod QR z biletu, aby potwierdzić obecność gościa" — wyjaśnia Ratajczak.

Neutralność klimatyczna rozwiązań chmurowych

Cyfryzacja analogowych niegdyś obszarów sektora eventowego to jedno, ale Gridaly w wyścigu o największą neutralność dla klimatu idzie o krok dalej. Startup rozpoczął niedawno współpracę z firmą Envirly, która zintegrowała narzędzie do obliczania śladu węglowego. Niedługo ma powstać dedykowane dla Gridaly narzędzie, które wskaże całkowity ślad węglowy wydarzenia zorganizowanego z wykorzystaniem software’u firmy. Każdy organizator będzie w stanie zobaczyć, o ile mniej gazów cieplarnianych powstało w wyniku organizacji danego eventu i porównać to do średniego śladu węglowego "analogowego" wydarzenia, na którym nadal drukowane są materiały promocyjne, bilety i listy uczestników.

Co więcej, będzie można również porównać ślad węglowy wydarzenia wspieranego przez Gridaly do takiego, które zorganizowano w innej formie. "Nasza technologia jest dostarczana w modelu SaaS (software as a service), co oznacza, że nie tworzymy nowych rozwiązań na każde nowe wydarzenie, a jedynie personalizujemy je pod potrzeby konkretnego organizatora" — wyjaśnia Michał Ratajczak. "Raz opracowana technologia ma więc niższy ślad węglowy niż wykorzystanie kilku różnych narzędzi od niezależnych dostawców, nie mówiąc już o narzędziach stworzonych specjalnie na konkretny event."

Coraz większa świadomość

Działania podejmowane przez Gridaly stanowią wyraz rosnącej świadomości sektora eventowego na temat zmian klimatu i udowadniają, że rozwój biznesu może iść w parze z dbałością o środowisko. To jednocześnie zachęta dla innych branż, aby także poszukiwały sposobów na zrównoważony rozwój, stanowiący kluczowy element walki ze zmianami klimatycznymi.

Materiał sponsorowany przez TOGETAIR

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.