Nakłady inwestycyjne na otwarcie nowych sklepów mają wynieść 1,3 mld zł. Sieć sklepów Dino pochodzi z Wielkopolski i tam ma zacząć działać co najmniej kilka marketów. Nowe lokalizacje wybrano też w województwach dolnośląskim, zachodniopomorskim, kujawsko-pomorskim i opolskim.
Całkowita liczba sklepów Dino w tym roku ma wzrosnąć o "niskich kilkanaście procent". Na koniec ubiegłego roku było to 2156 marketów. Według serwisu, jeśli przyjąć wzrost na poziomie nie więcej niż 15 proc., to na koniec 2023 r. sieć nie przebije 2,5 tys. sklepów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"WH" zwracają uwagę, że to właśnie w centralnej Polsce powstaje centrum dystrybucyjne Dino. "Dino raczej będzie chciało zagęszczać sieć sklepów tam, a nie na wschodzie, gdzie sieć nie ma wielu sklepów" - czytamy.
Zarząd spółki przewiduje, że na tempo otwierania sklepów i koszty negatywnie wpłynąć może wysoka inflacja w sektorze budowlanym i wzrost kosztów finansowania dłużnego.
Województwo | Miejscowości, w których otwarte będą nowe sklepy Dino |
---|---|
dolnośląskie | Bielawa, Niechlów, Płóczki k/Lwówka Śląskiego, Rakowice Wielkie, Strzegom, Świeradów Zdrój |
kujawsko-pomorskie | Dobrzejewice, Koronowo, Lubień Kujawski |
lubuskie | Kunowice |
łódzkie | Bełchatów |
małopolskie | Krzeszowice |
opolskie | Kałków, Kędzierzyn-Koźle, Kujawy, Strzelczyki |
podkarpackie | Tuszyma, Nieżychowice, Ogorzeliny |
świętokrzyskie | Ciekoty |
warmińsko-mazurskie | Szczytno |
Wielkopolskie | Chojno, Gostyń, Jarocin, Kalisz, Śrem, Włoszakowice |
zachodniopomorskie | Biesiekierz, Góralice, Gryfino, Kalisz Pomorski, Marianowo, Mirosławiec, Mostkowa, Rąbina |