EBIT wyniósł 421,7 mln zł wobec 482,1 mln zł przed rokiem i był ok. 15 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 498,7 mln zł. Wynik EBITDA grupy wyniósł 520,6 mln zł, co oznacza spadek o 8,9 proc. rdr. Konsensus PAP Biznes zakładał 595,7 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 7,243 mld zł, co oznacza wzrost o 10,6 proc. rdr. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 7,424 mld zł. Marża EBITDA wyniosła 7,19 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 8,73 proc. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł 1,8 proc. wobec wzrostu o 20,3 proc. rok wcześniej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
To dane za drugi kwartał. Natomiast w całym pierwszym półroczu przychody grupy Dino wyniosły 13,914 mld zł i były o 15,1 proc. wyższe rdr. Sprzedaż LFL wzrosła w I połowie roku o 6,4 proc. (23,3 proc. wzrostu przed rokiem).
Koszt własny sprzedaży wzrósł w I półroczu o 15,5 proc., do 10.734,2 mln zł. Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 21,1 proc., do 2,26 mld zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 36,9 proc., do 100,3 mln zł. EBITDA po I półroczu wyniosła 1,01 mld zł (spadek o 1,6 proc. rdr), a zysk netto jednostki dominującej sięgnął 643,1 mln zł wobec 632,8 mln zł zysku rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 7,28 proc., podczas gdy w I półroczu 2023 r. było to 8,51 proc.
Spółka podała w raporcie, że świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 39,5 proc. sprzedaży grupy w II kw. i za 40,3 proc. w pierwszym półroczu 2024 r.
Dług netto grupy Dino wyniósł 818,1 mln zł na koniec czerwca 2024 r., co oznacza spadek o 136,7 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2023 r. i spadek o 349,4 mln zł w stosunku do 30 czerwca 2023 r.
Grupa wypracowała w drugim kwartale środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 527 mln zł wobec 647,4 mln zł przed rokiem. W całym pierwszym półroczu środki pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 962,7 mln zł, 8,1 proc. więcej rdr.
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej w I półroczu były ujemne i wyniosły minus 735 mln zł wobec minus 563,8 mln zł rok wcześniej.
Otwierają nowe sklepy, rozbudowują zakłady
Spółka podała, że na przepływy z działalności inwestycyjnej składały się przede wszystkim nakłady inwestycyjne związane z otwarciami nowych marketów Dino, rozwojem mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro Rydzyna, rozwojem zaplecza logistycznego (w I półroczu 2024 r. uruchomione zostało 9 centrum dystrybucyjnego spółki w miejscowości Bolewicko w województwie wielkopolskim) oraz nabyciem udziałów w spółce eZebra.
W II kwartale 2024 r. Dino Polska uruchomiło 66 nowych sklepów. Na koniec czerwca 2024 r. sieć Dino obejmowała 2504 markety, o 232 więcej niż przed rokiem.