Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez Interaktywnie.com

Dlaczego Polacy wybierają jedne sklepy internetowe, a w innych już nie kupują?

Podziel się:

Płatności Blikiem oraz szybkie przelewy królują wśród sposobów płatności na polskim rynku e-commerce. W przypadku dostaw i zwrotów najczęściej wybieraną formą przez klientów są automaty paczkowe. Aby więc sprawnie zarządzać sprzedażą online warto trzeba znać preferencje polskich klientów – czytamy w najnowszym ebooku z raportem wydanym przez redakcję Interaktywnie.com, portalu o marketingu w internecie.

Dlaczego Polacy wybierają jedne sklepy internetowe, a w innych już nie kupują?
(materiały partnera)

Redaktorzy Interaktywnie.com przeanalizowali m.in. wnioski płynące z raportu "E-commerce w Polsce" autorstwa Gemiusa, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska. Według tej ankiet najpopularniejszą formą płatności za zakupy online w Polsce jest Blik. Wskazało na niego 51 procent badanych. 22 procent korzysta z szybkiego przelewu, a 10 procent płaci za zakupy online kartą płatniczą. Popularna cały czas jest wysyłka za pobraniem, czyli z płatnością przy odbiorze towaru zarówno w formie gotówki jak i kartą, a 3 procent badanych korzysta również z przelewu tradycyjnego. 

Jeżeli spojrzymy na statystykę dotyczącą kiedykolwiek wykorzystywanych płatności za zakupy online, wówczas udział szybkich przelewów i Blika jest zbliżony - korzystało z nich odpowiednio 64 i 68 procent internautów.

Paczkomat królem dostaw i zwrotów

Według badań Gemius i IAB,81 procent osób kupujących online wybiera paczkomat jako formę dostawy. Liderem na tym rynku jest InPost, który według badania odpowiada za 88 procent tego typu dostaw zamówień złożonych w polskim internecie. 43 procent badanych zamawia towar bezpośrednio do domu lub miejsca pracy, a 20 procent odbiera w partnerskim punkcie odbioru. 

Oprócz bogactwa form dostawy, internauci zwracają również uwagę na możliwość darmowego wniesienia zakupionego produktu, śledzenia paczki, dostawy w weekend, zarządzania przesyłką z poziomu aplikacji oraz dostawy tego samego dnia. Popularność poszczególnych elementów przedstawia grafika. 

Szybka dostawa motywacją do robienia zakupów online

Dla 91 procent internautów dostawa trwająca mniej niż 12 godzin motywuje ich do robienia dalszych zakupów online. Oprócz tego motywująco na kupujących działa możliwość odebrania zamówienia w paczkomacie - wskazało na to 85 procent badanych. Pozostałe formy dostawy w tej kwestii przedstawia grafika.

Mimo nieczęstego wyboru innych sieci automatów paczkowych niż te, których właścicielem jest InPost, ich obecność motywuje internautów do zakupów online. W przypadku Orlen Paczki jest to 26 procent badanych, natomiast Allegro One Box 24 procent. 

Materiał sponsorowany przez Interaktywnie.com

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl