Pierwszy fizyczny sklep japońskiej marki zostanie otwarty w Warszawie w Domach Towarowych Wars Sawa Junior przy jednej z głównych arterii stolicy. Będzie to pop-up, czyli sklep w formule, która zakłada, że za jakiś czas zniknie z miejsca, w którym się pojawił. Z wypowiedzi szefa europejskiego oddziału firmy wynika, że chce ona w ten sposób przetestować nasz rynek i sprawdzić, jakie zainteresowanie budzą jej produkty wśród polskiej klienteli, a dopiero potem podjąć dalsze decyzje o obecności w Polsce.
– Decyzję o otwarciu sklepu stacjonarnego oparliśmy na doświadczeniach związanych z funkcjonowaniem sklepu internetowego Uniqlo w Europie. Wierzymy, że warszawski pop-up store pozwoli nam jeszcze lepiej poznać polski rynek i opracować długoterminowe plany z nim związane – zapowiada Taku Morikawa, prezes Uniqlo Europe, cytowany przez serwis dlahandlu.pl.
Sklep marki w Warszawie zajmie około 800 mkw. na dwóch piętrach. Historia japońskiej marki sięga 1949 r. Na całym świecie ma prawie 800 sklepów. Znajduje się w gronie 10 najcenniejszych marek modowych na świecie – zwraca uwagę dlahandlu.pl.
Uniqlo otwiera sklep i szuka w Polsce pracowników
Na razie Uniqlo nie podało konkretnej daty otwarcia pop-upu. Wiadomo jedynie, że stanie się to jesienią.
Jak podaje dlahandlu.pl, sieć szuka w tej chwili w Polsce pracowników. Rekrutuje na stanowiska: doradców sprzedaży i visual merchandiserów (to osoby zajmujące się ekspozycją towaru) oraz Loss Prevention Supervisor (osoby odpowiedzialne za zapobieganie stratom i zarządzanie bezpieczeństwem), HR Manager (specjalista ds. kadr) i Brand Manager (specjalista od budowania świadomości marki).