Gdy Kandydat na Franczyzobiorcę szuka dla siebie franczyzy, patrzy tylko na to, "kto JEST" a powinien również rozumieć "JAK jest". Dobrze jest wiedzieć, o co zapytać i jak diagnozować atrakcyjność modelu franczyzy. - I tu nie chodzi o to, że sieć powie, że jest "wsparcie marketingowe i stała opieka i doradztwo" i to znaczy, że dobrze. - To jest dość ogólne i nie wystarczy Kandydatowi do kompletnej oceny jej potencjału rynkowego. I do oceny, czy w długim terminie, jako Franczyzobiorca, zbuduje trwały biznes we franczyzie i będzie mógł, jako lokalny biznes, rosnąć zyskownie. A do tego realizować swoje ambicje osobiste i swój wyższy życiowy cel (life purpose).
Rynek się zmienia, więc zmienia się jego potencjał dla franczyzy.
Franczyza dominowała dotąd w retail'u i gastronomii. Rozwój nowych branż, np. energetyka OZE, e-mobility, cyrkularna ekonomia stwarza dziś nowe szanse dla franczyzy. Tradycyjne granice branży zostają zakłócone przez nowe technologiczne modele biznesowe, które mają większą zdolność skalowalności dzięki technologii a czasem zdolność nieliniowego a wykładniczego wzrostu. To nowy potencjał dla franczyzy, np. edtech, czy medtech.
Organizacje muszą sią zmieniać. Muszą być zwinne, płaskie i przedsiębiorcze, jak startupy. Zaawansowany System, wsparcia, rozwój i angażowanie ludzi, zarządzanie doświadczeniem partnerów w sieci to kluczowe czynniki trwałości sieci.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowy sposób budowania przewagi konkurencyjnej we franczyzie
To Innowacja Systemu i tzw. wewnętrzna gra strategiczna (systemowe poukładanie i powielalność na lokalnych rynkach) pozwala dziś budować trwałe przedsiębiorcze sieci, z których biorcy nie chcą wychodzić, bo ich biznesy rosną zyskownie.
W nowym odcinku webinarium z cyklu My Franchise 2.0. Jak wybrać dla siebie dobrą franczyzę, porozmawiamy o rynku. - Jak zrozumieć rynek franczyzy a przede wszystkim to, że nie wszystkie franczyzy danej branży są takie same. - Różnią się propozycją wartości dla franczyzobiorcy (FVP #FranchiseeValueProposition).
O tym wszystkim porozmawiamy w webinarium z naszymi Gośćmi, którymi będą:
Piotr Bruździak Chief Business Development Officer, Franczyzobiorca Subway
Adam Mularuk, Franczyzobiorca, Venture Partner FR L'Osteria SE
Szymon Pankowski, Chief Operating Officer Perfect Look Clinic
Zuzanna Studer, Franczyzobiorczyni Studio Synergy
Spotkanie prowadzi Monika Ferreira, Founding Partner i Doradca Strategiczny I'GS In Good Strategy.
W ekosystemie Franczyza 2.0 pomagamy Kandydatom na Franczyzobiorców dobrze zrozumieć, wybrać i dopasować dla siebie dobrą franczyzę. Podrzucamy narzędzia i rozwiązania, pozwalające zrozumieć, które franczyzy na rynku spełnią ich ambicje, cele życiowe i finansowe. - Warto wybrać taką franczyzę, mówimy, gdzie można się rozwijać przedsiębiorczo, spełniać się po ludzku, budować markę osobistą lokalnego przedsiębiorcy i jako biznes, rosnąć zyskownie!
Zapraszamy do obejrzenia Webinarium.
Materiał sponsorowany przez I'GS In Good Strategy