W pierwszych dniach września pojawiły się nieoficjalne doniesienia o tym, że DocPlanner, polski operator platformy do rezerwacji usług medycznych, zakończył nieujawnioną rundę finansową z wyceną na poziomie co najmniej miliarda dolarów.
Okazuje się więc, że analizujący start-up inwestorzy mogli wycenić firmę na poziomie, który może jej zapewnić status "jednorożca". Istotne znaczenie w całym procesie miał m.in. obecny potencjał zarobków DocPlannera, jego strategia, skład zarządu, patenty czy posiadane technologie.
Nieco mniej optymistyczne szacunki przedstawił natomiast serwis Dealroom.co, który wskazuje w swoim zestawieniu wartość DocPlannera na 909 mln dol.
Jeżeli jednak pogłoski o rzeczonym miliardzie okażą się prawdziwe, wówczas firma zyska status jednorożca, który w świecie start-upów ma prestiżowe znaczenie i wróży im bardzo dobrą przyszłość.
Czym jest DocPlanner (ZnanyLekarz)?
Twórcą pomysłu jest Mariusz Gralewski. DocPlanner oferuje lekarzom i placówkom medycznym oprogramowanie, które ułatwia zorganizowanie optymalnego przepływu pacjentów i ograniczenia odwoływanych wizyt. Pacjentom daje możliwość poznania opinii o konkretnych lekarzach oraz zarezerwowania wizyty przez internet.
Z serwisów należących do DocPlannera korzysta około 30 mln pacjentów w 15 krajach, umawiających około 1,5 mln wizyt każdego miesiąca. W firmie zatrudnionych jest w sumie ponad 1 tys. osób.
W Polsce spółka ZnanyLekarz zarobiła w 2017 roku 3,3 mln zł przy przychodach 22,7 mln zł. Przychody wzrosły wtedy o połowę rok do roku.