Łącznie budżet Funduszu Dróg Samorządowych zostanie zwiększony o 3 mld zł, z czego 2 mld zł zostanie przeznaczone na budowę obwodnic na drogach wojewódzkich, na których odbywa się ruch tranzytowy.
Pozostały 1 mld zł zarezerwowano dla inwestycji wokół dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych w największych ośrodkach miejskich. Doprecyzowano, że chodzi o miasta, w których zarząd sprawuje prezydent, miasto jest na prawach powiatu, a o tego jest siedzibą wojewody lub sejmiku województwa.
Zgodnie z regulaminem Funduszu, możliwe jest dofinansowanie do 80 proc. wartości inwestycji. Warunki? W przypadku zadań obwodnicowych ostateczna kwota przyznanych środków nie może być większa niż 100 mln zł, a w przypadku zadań miejskich - 30 mln zł.
Jarosław Pinkas rezygnuje. Sanepid bez szefa
Nowela przewiduje jeszcze jedną, techniczną kwestię, czyli zmianę nazwy Funduszu Dróg Samorządowych na Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg. Za uchwaleniem ustawy głosowało 451 posłów, przeciw był jeden, nikt nie wstrzymał się od głosu. Teraz nowela trafi pod obrady Senatu.