Dofinansowanie o równowartości ok. 11,4 tys. zł nie jest jeszcze przesądzone, a Francuzi nadal pracują nad stosownymi przepisami. Sam projekt wpisuje się w strategię francuskiego rządu, który stawia na rozwiązania przeciwdziałające zmianom klimatu.
Już wcześniej francuski resort finansów zapowiedział, że Francja, podobnie jak kilka innych wiodących gospodarek UE, wstrzyma publiczne wsparcie eksportowe dla projektów związanych z paliwami kopalnymi.
Dopłaty do rowerów mogą z kolei zachęcić mieszkańców do zmiany samochodu na rower już na stałe. Przyczyniają się do tego inicjatywy lokalne, jak np. plan władz Paryża, które zamierzają w najbliższym czasie zlikwidować 140 tys. miejsc parkingowych.
Jak argumentuje portal green-news.pl, uwzględnianie rowerów w projektach transformacji transportu niesie za sobą wiele korzyści dla lokalnej społeczności.
Jednoślady są tańsze w utrzymaniu, bardziej dostępne, ale również nie wymagają aż tak dużej ingerencji w miejską infrastrukturę.