Wicepremier podkreślił, że "chodzi o logistykę, transport wojskowy i zaopatrzenie dla jednostek wojskowych polskich, amerykańskich i NATO".
Dodał, że odpowiednia ustawa przyjęta przez Radę Ministrów skierowana zostanie do parlamentu. Jak wskazał, droga ekspresowa będzie stanowić impuls dla gospodarki i będzie stanowić ważny atut dla turystyki, bo ułatwi przyjazdy na Warmię i Mazury.
Przebieg tej drogi budzi liczne protesty i niezadowolenie części samorządów i przyrodników. Obawiają się oni, że droga w proponowanym przez drogowców kształcie przyczyni się do degradacji Mazur i jej środowiska naturalnego - pisze "Gazeta Wyborcza".
Droga S16 z Mrągowa do Ełku
Olsztyńska "Wyborcza" informuje, że w ramach inwestycji "drogowcy wskazali do realizacji tzw. wariant B - zbliżony do obecnej trasy 'szesnastki' i zakładający budowę mostu przez południową część jeziora Tałty, tuż koło Mikołajek".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aktualnie trwają konsultacje, które mają doprowadzić do wydania decyzji środowiskowej.
Via Carpatia. Rusza budowa kolejnego odcinka
Rozpoczyna się natomiast budowa ponad 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 między Krosnem i Miejscem Piastowym. Inwestycja jest realizowana w systemie "projektuj i buduj". Wartość kontraktu obejmującego budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej to 365 mln zł. Zakończenie prac jest planowane w III kwartale 2025 r.
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała około 700 km długości.
W jej skład wchodzą odcinki dróg ekspresowych S61, S16 i S19, pomiędzy miejscowościami Budzisko (granica państwa), Suwałki, Ełk, Białystok, Lublin, Rzeszów, Barwinek (granica państwa). Droga będzie docelowo przebiegać przez teren pięciu województw - podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego.