Krajowy System Zarządzania Ruchem poszerzy się o kolejne trasy. GDDKiA potwierdziła, że otrzymała siedem ofert i właśnie rozpoczyna ich analizę.
Pierwsza część przetargu obejmuje trasy S6 i S7 na terenie woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego oraz Centrum Zarządzania Ruchem Dworek (k. Gdańska). W tej części do Dyrekcji wpłynęły trzy oferty. Najtańsza za ok. 175,7 mln złotych, a najdroższa - niemal 199,3 mln złotych.
GDDKiA natomiast za tę część przetargu była gotowa maksymalnie zapłacić ok. 193,3 mln złotych.
"Część druga to drogi A1, A4, S1 i DK1 na terenie woj. śląskiego oraz Centrum Zarządzania Ruchem Zabrze-Kończyce" - czytamy w komunikacie. GDDKiA chciała na tę część przeznaczyć takie same fundusze, jak na poprzednią.
Tutaj sytuacja się komplikuje, bo choć wpłynęły cztery oferty, to każda przekroczyła wskazaną barierę ok. 199,3 mln złotych. Najtańsza oferta opiewała na ok. 272,8 mln złotych. Natomiast najdroższa - na ok. 449,5 mln złotych.
"Główne zadania wykonawców to zaprojektowanie, wdrożenie i uruchomienie infrastruktury przydrożnej Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS), np. modułów sterowania prędkością i pasami ruchu czy modułów informowania podróżujących o utrudnieniach wraz z wykonaniem testów i podłączeniem do regionalnych Centrów Zarządzania Ruchem (CZR) w m. Dworek (k. Gdańska) oraz Kończyce (k. Zabrza)" - czytamy w komunikacie GDDKiA.
Dyrekcja przy wdrażaniu ITS zapewniała wcześniej, że są to "innowacyjne rozwiązania w zakresie kompleksowego zarządzania ruchem i nadzoru nad utrzymaniem", dzięki którym jazda po drogach krajowych będzie płynna i znacznie bezpieczniejsza.