Centrum Druku 3D prowadzone przez Dolnośląski Park Innowacji i Nauki (DPIN) umożliwia zaprojektowanie danego elementu, a następnie jego wydrukowanie z tworzyw sztucznych czy metalu. W ramach nowego projektu działa także inkubator, którego celem jest wsparcie dolnośląskich firm, którzy dopiero rozpoczynają działalność i nie mają jeszcze własnych obiektów produkcyjnych, magazynowych czy usługowych.
Druk 3D w branży gamingowej
Teraz spółka chce działać także w branży e-sport. Pomóc ma w tym udział w Tokio Game Show 2022.
Druk 3D ma szerokie zastosowanie także i w tej dziedzinie. Dzięki tej technologii możemy wykonywać w pełni spersonalizowane elementy, które będą służyły graczom, mowa tu m.in. o fotelach dla graczy, klawiaturach, czy myszkach. Takie elementy wykonywane będą pod preferencje konkretnej osoby — mówi money.pl prezes DPIN Maciej Klóska.
Prezes dodaje także, że w Azji ten rynek jest już mocno rozbudowany, stąd udział spółki w japońskich targach. - W Europie ta branża dopiero raczkuje i widzimy w tym ogromny potencjał. Dzięki naszemu wsparciu pomożemy firmom w rozwoju.
Centrum Druku 3D to hala warsztatowo-produkcyjna o powierzchni około 5000 mkw wraz z powierzchnią biurową - około 1800 mkw. oraz laboratorium druku 3D, wyposażonym w najnowocześniejsze urządzenia drukujące, które są w stanie drukować nawet skomplikowane modele wykorzystywane w medycynie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dolnośląskiej firmy szukają kontaktów w Tokio
W największym i najbardziej prestiżowym wydarzeniu branży gamingowej w Japonii uczestniczy także 10 dolnośląskich firm tworzących gry komputerowe oraz startupy z nowymi technologiami. Przedsiębiorcy przyjechali do stolicy Japonii z misją gospodarczą zorganizowaną przez samorząd województwa dolnośląskiego.
Wicemarszałek Grzegorz Macko mówi money.pl, że wizyta w Tokio dolnośląskiej delegacji to okazja do nawiązania kontaktów biznesowych pomiędzy przedstawicielami branż nowych technologii z Dolnego Śląska i Japonii, która w tym zakresie jest jednym ze światowych liderów.
-To bardzo duże i prestiżowe wydarzenie. Targi odwiedzają wystawcy z całego świata. Wierzę, że dzięki takim misjom gospodarczym dolnośląskie firmy będą mogły łatwiej wejść ze swoją ofertą na zagraniczne rynki. To nie tylko szansa dla nich, ale także możliwość rozwoju naszej gospodarki — dodaje Tymoteusz Myrda z zarządu województwa.
Kilkudniowa wizyta w Tokio to część realizowanego przez samorząd województwa dolnośląskiego projektu "Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza". Do tej pory zorganizowano dziewięć takich wyjazdów, których efekty już widać. Dolnośląskie firmy nie tylko nawiązały nowe kontakty biznesowe, ale nawet podpisały już pierwsze umowy. I tak np. firma Vstorm, która stworzyła m.in. platformę do pracy zdalnej, podpisała kontrakty m.in. z firmą z USA oraz z firmą z Berlina.
Z Tokio relacjonuje Malwina Gadawa, dziennikarka money.pl