W ramach umowy Burda Media Polska przejmie multimedialne i digitalowe portfolio Edipresse Polska, do którego należą popularne serwisy internetowe dla kobiet m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl, dwutygodniki Viva i Party, a także magazyny z segmentu true stories. Transakcja wymaga zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
To drugie tak duże przejęcie na rynku medialnym po tym jak państwowy gigant Orlen złożył wniosek do UOKiK o przejęcie wydawnictwa Polska Press.
W komunikacie firmy nie ma informacji, na jaką kwotę opiewa transakcja:
"Grupa Edipresse stała się jednym z wiodących graczy medialnych w Polsce z istotną obecnością na rynku magazynów oraz mocną pozycją w Internecie, głównie w segmencie kobiecym i doskonale pasuje do strategii organizacji wielokanałowej, którą z powodzeniem realizuje Burda Media Polska. Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda" - pisze Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska.
Grupa Edipresse, przyjmując ofertę kupna od firmy Burda Media Polska, podjęła decyzję o wycofaniu się z głównej działalności mediowej w Polsce. Szwajcarska firma pozostaje właścicielem spółki Wydawnictwo Edipresse, która zajmuje się wydawaniem książek i kolekcji wydawniczych, magazynów custom publishing oraz właścicielem szkoły językowej Lincoln.
Z końcem ub.r. spółka zamknęła dwutygodnik „Flesz. Gwiazdy & Styl”, a w kwietniu br. - dwumiesięcznik „Uroda Życia”. W połowie 2019 roku firma sprzedała Wydawnictwu Bauer dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy” i wycofała się z segmentu poradnikowego.
Pod koniec 2018 roku przestała wydawać miesięcznik „Be Active. Dietetyka & fitness”, prawa do pisma przejęła jego redaktor naczelna i ambasadorka marketingowa Ewa Chodakowska.
Burda Media Polska jest częścią BurdaInternational, która zarządza międzynarodową działalnością firmy Hubert Burda Media. Koncern prowadzi działalność w 16 krajach. Zatrudnia 2,4 tys. pracowników i posiada 250 marek medialnych. W Polsce BurdaInternational jest obecna od 25 lat.
Edipresse jest obecny na polskim rynku od 1995 roku, początkowo jako jeden z czołowych wydawców magazynów kobiecych, potem konsekwentnie budując serwisy internetowe dla kobiet w kategoriach lifestyle, uroda, kulinaria oraz serwisy dla rodziców. Według badania Mediapanel PBI/Gemius Edipresse należy do TOP 25 grup internetowych w Polsce, a jego serwisy odwiedza miesięcznie prawie 9 milionów użytkowników.