- W tym roku naszym celem jest otwarcie 130 nowych sklepów. Idziemy zgodnie z założeniami, mamy obecnie w sieci 334 sklepy. Wierzymy, że jesteśmy w stanie nawet trochę przekroczyć tegoroczny cel pomimo skomplikowanej sytuacji na rynku - stwierdził Florkiewicz.
Dodał, że strategicznymi regionami dla rozwoju marki są: Mazowsze, ze szczególnym uwzględnieniem Warszawy, województwo wielkopolskie i Poznań oraz dolnośląskie i Wrocław. Planuje się też rozwijać w woj. zachodniopomorskim, małopolskim i pomorskim.
Na koniec 2022 roku sieć Duży Ben liczyła 305 sklepów wobec 204 placówek na koniec 2021 roku.
Duży Ben chce tysiąca sklepów
Do 2025 roku chcielibyśmy mieć 750-780 sklepów. Na pewno widzimy możliwość posiadania docelowo sieci 1000 sklepów w perspektywie kilku lat - dodał Florkiewicz.
Pierwsze sklepy w ramach sieci Duży Ben otwarto w 2016 r. Początkowo markę rozwijano w Poznaniu i Wielkopolsce, lecz w kolejnych miesiącach i latach Duży Ben pojawił się także w innych województwach. Łącznie jest ich 11.
- W 2022 roku weszliśmy do województw kujawsko-pomorskiego i pomorskiego. Jesteśmy obecni w 11 województwach i w tym roku pozostaniemy na tym etapie - zaznaczył Florkiewicz. - Ok. 25-30 proc. naszych sklepów mieści się w lokalizacjach typowo traffickowych, np. blisko miejsc przesiadkowych, a reszta to sklepy osiedlowe. W ostatnim czasie otworzyliśmy też kilka lokalizacji w retail parkach.
Duży Ben w swoim asortymencie ma ok. 1,5 tys. produktów - także przekąsek. W sklepach można też odbierać i wysyłać paczki.
Wśród sklepów alkoholowych nie ma ogólnopolskiego gracza, z którym moglibyśmy rywalizować. Kolejna sieć posiada ok. 100 sklepów, a następne mają po kilkadziesiąt placówek. Nie konkurujemy jednak tylko ze sklepami alkoholowymi, bo alkohol sprzedawany jest we wszystkich sieciach spożywczych. Nie uciekniemy więc od konkurowania z dyskontami typu Biedronka, Lidl, czy sklepami convenience jak np.: Żabka - dodał.
W 2022 roku sieć Duży Ben wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 296 mln zł wobec 182 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 63 proc. rok do roku.