Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał Producenta
|
aktualizacja
Materiał sponsorowany przez Provident Polska S.A.

Dzień Konsumenta: Priorytetem podczas tworzenia oferty Provident Polska są dla nas potrzeby klientów

Podziel się:

Niemal połowa Polaków uważa, że firmy z branży finansowej powinny działać na rzecz włączenia finansowego – wynika z badania Kantar na zlecenie IPF Group, właściciela Provident Polska[1]. Analizy firmy pokazują, że przeciwdziałaniu wykluczeniu mogą pomóc produkty finansowe stworzone z myślą o różnorodnych potrzebach. Przy okazji Dnia Konsumenta, Provident Polska podkreśla, że oferta finansowa powinna być dostępna dla wszystkich grup konsumentów – także tych, które do tej pory były wykluczone finansowo. Oczywiście zawsze z zachowaniem wszelkich standardów i odpowiednią oceną zdolności kredytowej konsumenta i pod warunkiem pozytywnego jej wyniku.

Dzień Konsumenta: Priorytetem podczas tworzenia oferty Provident Polska są dla nas potrzeby klientów
(materiały partnera)

Jak wynika z badania, jednym z powodów odczuwania wykluczenia finansowego jest brak ofert, które spełniałyby potrzeby ankietowanych. Wśród respondentów w wieku 18-34 lat wskazuje tak aż 7 proc. Rolą branży jest stworzenie produktów odpowiadających oczekiwaniom potencjalnych klientów oraz edukacja na temat odpowiedzialnego korzystania z nich. Dzień Konsumenta, obchodzony 15 marca, jest doskonałą okazją do pochylenia się nad tymi aspektami.

Stawiamy na zdrowie

Jak wskazuje GUS w publikacji "Kapitał ludzki w Polsce w latach 2018–2022"[2] zdrowie obok edukacji jest jednym z najistotniejszych czynników dotyczących kapitału ludzkiego. Wyniki raportu "Polki i Polacy, a choroby i zdrowie"[3] pokazują, jak strefa zdrowia przenika się z tą związaną z finansami. Aż 71 proc. respondentów zapytanych o obawy związane z chorobą, wskazały troskę o finanse związane z leczeniem. W odpowiedzi na potrzeby klientów w tym zakresie, lider rynku pożyczkowego w Polsce, Provident Polska, postanowił rozszerzyć swoją ofertę o produkty dodatkowe, czyli ubezpieczenia.

Wprowadzenie do oferty ubezpieczeń na zdrowie i życie UNIQUA było dla Provident Polska naturalnym kierunkiem rozszerzenia portfolio produktów w oparciu o oczekiwania klientów. Provident Polska występuje wtedy jako agent ubezpieczeniowy wpisany do rejestru, a ofertę dobiera po odpowiednim zbadaniu potrzeb klienta. Ubezpieczenia te cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, a często stanowią też realne wsparcie w trudnych sytuacjach. Jak wynika z wewnętrznych badań Providenta, klienci, którzy użyli ubezpieczenia, najczęściej wykorzystywali je w zakresie wypłaty świadczeń za pobyt w szpitalu lub zwrotu pieniędzy wydanych na lekarstwa.

Edukacja podstawą włączenia

Tworzenie produktów, które będą wspierać klientów w realizacji ich planów nie tylko tych finansowych to główne założenie brane pod uwagę podczas przygotowania oferty Provident Polska. Dlatego, oprócz ubezpieczeń, wśród usług dodatkowych (VAS – value-added services) Provident Polska znalazły się m.in. produkty o charakterze edukacyjnym, wspierające rozwój pasji, czyli kursy językowe. Korzystać z nich mogą nie tylko sami klienci, ale także dzieci z ich rodzin, a oferta dotyczy kursów angielskiego, niemieckiego i hiszpańskiego na różnych poziomach oraz angielskiego dla najmłodszych.

Ubezpieczenia i kursy często trafiają do klientów, którzy wcześniej nie mogli sobie na nie pozwolić. Włączenie do oferty usług dodatkowych kursów językowych pozwala klientom podwyższać swoje kompetencje i np. ubiegać się o lepiej płatną pracę. Jak pokazują badania, edukacja może pomóc w przeciwdziałaniu wykluczeniu. Ponad 2/3 respondentów badania Kantar na zlecenie IPF[4] zgadza się z twierdzeniem, że wysoki poziom edukacji finansowej chroni przed finansowym wykluczeniem.

Provident dba o jedną z podstawowych potrzeb swoich klientów – potrzebę bezpieczeństwa – którą traktuje holistycznie. Pożyczając odpowiedzialnie, firma oferuje konkurencyjne i godne zaufania finansowanie, jednocześnie działając na rzecz włączenia finansowego grup i osób niewidzialnych z perspektywy rynku. Usługi dodatkowe zapewniają klientowi dodatkowe wsparcie w przypadku problemów zdrowotnych czy możliwości edukacyjne, każdorazowo w zależności od potrzeb konsumenta.

[1] Badanie przeprowadzone przez Kantar Polska techniką CAWI na próbie 500 Polaków z osobami w wieku 18-75 lat. Wywiady przeprowadzono online między 10 a 24 maja 2023 roku na zlecenie International Personal Finance

[2] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/inne-opracowania/inne-opracowania-zbiorcze/kapital-ludzki-w-polsce-w-latach-2018-2022,8,9.html

[3] Raport Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Ośrodka Badań Socjomedycznych https://ippez.prowly.com/291723-raport-polki-i-polacy-a-choroby-i-zdrowie?twclid=2uimxnesj05fyyc1j02m5lcid

[4] Badanie przeprowadzone przez Kantar Polska techniką CAWI na próbie 500 Polaków z osobami w wieku 18-75 lat. Wywiady przeprowadzono online między 10 a 24 maja 2023 roku na zlecenie International Personal Finance

Materiał sponsorowany przez Provident Polska S.A.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.