Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Sylwia Zimowska
|
Płatna współpraca z Bankiem BNP Paribas

E-commerce. Dzięki temu rozwiązaniu sklepy zyskują więcej

Podziel się:

Co charakteryzuje dobry sklep internetowy? Webdeveloper odpowie, że przyjazny interfejs, marketingowiec podkreśli rolę reklam i SEO, a doradca wskaże istotę obsługi klienta. To wszystko jest rzeczywiście ważne, bo przekłada się na jakość całego doświadczenia zakupowego. Czy istnieje zatem rozwiązanie, które w prosty sposób poprawi tę kwestię zarówno z perspektywy klienta, jak i sprzedawcy? Tak!

E-commerce. Dzięki temu rozwiązaniu sklepy zyskują więcej
(Adobe Stock)

Jak wynika z najnowszego raportu "E-commerce w Polsce 2023" opracowanego przez Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu i IAB Polska, wciąż rośnie odsetek polskich internautów, którzy kupują online – obecnie wynosi on 79 proc. Analogicznie przybywa także sklepów internetowych – pierwsze półrocze tego roku było pod tym względem rekordowe. Według szacunków analityków z Dun & Bradstreet Poland w grudniu liczba e-sklepów w Polsce może przekroczyć 65 tys. To ogromna konkurencja.

Istnieje mnóstwo sposobów na to, jak przyciągnąć do siebie klienta i zawładnąć w sieci jego uwagą. Wielu sprzedających skupia jednak cały swój wysiłek na pozyskaniu zainteresowania nowego konsumenta, zapominając o tym, jak ważne jest również to, co dzieje się później, gdy klient trafi już na stronę z intencją zakupową. Archaiczny design sklepu, skomplikowana ścieżka zakupowa, czas ładowania sklepu, lakoniczny opis czy brak nowoczesnych form płatności sprawi, że klient porzuci swój zamiar i w ciągu kilku sekund trafi do konkurencji. O ile wygląd strony czy też kwestie prezentacji produktów zarówno pod kątem SEO, jak i zdjęć wymagają pewnej inwestycji, tak każdy sprzedawca może bez żadnych nakładów finansowych i w bardzo prosty sposób zadbać o jeden z fundamentów swojego e-biznesu – przyjmowanie płatności online.

Bramka płatnicza – co to jest?

W latach 90., gdy niewielu Polaków korzystało z zakupów online, proces kupowania w sklepach internetowych nie był tak wygodny, jak dzisiaj. Transakcję opłacało się tradycyjnym przelewem bankowym, a sprzedawca wysyłał towar dopiero po zaksięgowaniu płatności, co mogło trwać nawet kilka dni roboczych.

Obecnie niezbędnym elementem każdego sklepu internetowego są bramki płatnicze, czyli integratory bankowe umożliwiające natychmiastowe pobieranie opłat od klientów. Stanowią one połączenie między sklepem internetowym, bankiem i klientem, zapewniając bezpieczne i sprawne dokonywanie płatności z wykorzystaniem różnych metod. To dzięki technologii wykorzystywanej przez bramki płatnicze zarówno klient może spać spokojnie (bramki szyfrują dane wrażliwe przekazywane w trakcie transakcji), jak i sprzedawca (bramki chronią przed licznymi oszustwami np. niewystarczającymi środkami na koncie czy wygasłymi kartami). Obie strony zyskują także na czasie – sprzedawca nie musi bowiem czekać na realizację płatności i może nadać towar chwilę po rozpoczęciu transakcji.

Na polskim rynku istnieje kilku operatorów płatności, którzy oferują bramki płatnicze. Różnią się one między sobą nie tylko funkcjami, ale i opłatami, dlatego wybór odpowiedniego integratora może być kluczowy dla rozwoju e-commerce. Warto postawić na nowoczesne i wszechstronne rozwiązanie, takie jak Axepta BNP Paribas, z którego zalet skorzysta każdy właściciel internetowego sklepu.

Elastyczne płatności z Axepta BNP Paribas

W fizycznych sklepach nie płacimy już tylko gotówką lub kartą. Możemy płacić mobilnym portfelem czy BLIKIEM. Podobnie jest w sieci. Każdy klient ma preferowaną metodę płatności, dlatego bramka płatnicza powinna oferować maksymalnie dużo różnych rozwiązań, by sprostać indywidualnym gustom.

Axepta BNP Paribas pozwala dokonać szybkiego przelewu, płatności kartami lub BLIKIEM i oczywiście także portfelami elektronicznymi (Google Pay i Apple Pay). To jednak nie wszystko! Axepta BNP Paribas oferuje także kredyt ratalny. Oznacza to, że klient, którego w danym momencie nie stać na zakup produktu w sklepie, nie musi opuszczać witryny, by otrzymać błyskawiczną decyzję kredytową niezależnie od pory dnia (lub nocy, bo system działa 24 h / dobę przez 7 dni w tygodniu). Tylko parę kliknięć dzieli go od podpisania umowy kredytowej online i tym samym otrzymania upragnionego towaru. Z kolei dla merchanta to także wygoda – nie musi zawierać dodatkowej umowy z innym partnerem finansowym; usługa jest już zintegrowana.

Jednym z bardziej innowacyjnych rozwiązań Axepty BNP Paribas, którego nie oferuje żaden inny integrator płatności na rynku, jest możliwość podzielenia płatności za zakup na dwie transakcje. Wyobraźmy sobie, że dwójka przyjaciół chce kupić wspólny prezent młodej parze. W normalnej sytuacji jedna osoba wykłada pieniądze za drugą, a potem czeka na zwrot koleżeńskiej "pożyczki". Tymczasem sklep wyposażony w taką bramkę, pozwala od razu opłacić jeden koszyk zakupowy dwoma metodami płatności, np. kartą kredytową i BLIKIEM (warunkiem jest tylko kwota, która musi wynosić min. 200 zł). Jest zatem sprawniej, szybciej i wygodniej.

Nie tylko satysfakcja klienta, czyli o korzyściach dla biznesu

To jasne jak słońce, że zadowolony konsument, który bez problemu dokonał płatności, prawdopodobnie wróci za jakiś czas lub zostawi pozytywną opinię. Na szczęście poza czystą satysfakcją klienta sprzedawca również może odczuć szereg korzyści, integrując swój sklep z Axeptą BNP Paribas.

Po pierwsze – przejrzysty cennik. Sprzedawca nie ponosi żadnej opłaty aktywacyjnej ani opłaty za zwroty. Płaci jedynie prowizję wynoszącą 0,98 proc. od transakcji. Inne bramki płatności zwykle inkasują 1–1,2% od każdej transakcji.

Po drugie – błyskawiczne płatności. Warunkiem założenia bramki jest posiadanie rachunku firmowego w Banku BNP Paribas. Dzięki temu środki za transakcje zostają przelane natychmiast na konto sklepu, co pomaga utrzymać płynność finansową. Dodatkowo sprzedawca otrzymuje do dyspozycji panel administracyjny, w którym może monitorować wszystkie płatności oraz zarządzać całą bramką płatniczą. W każdej chwili zatem jest się na bieżąco ze swoimi finansami, co ułatwia zarządzanie firmą.

Kolejną zaletą jest funkcja generatora linków do płatności, która zastosowana w np. mailingu posprzedażowym pozwala zwiększyć konwersję zamówień w sklepie. Jest to także świetne narzędzie w sytuacjach, kiedy sprzedawca realizuje sprzedaż poza sklepem online (np. w social mediach czy drogą telefoniczną). Wygenerowany link można łatwo udostępnić klientowi w dowolny sposób i przyspieszyć realizację transakcji w bezpieczny sposób.

Jak uruchomić bramkę płatniczą Axepta BNP Paribas

Cała procedura jest niezwykle prosta. Wystarczy podpisać umowę z Bankiem BNP Paribas, a następnie wybrać sposób integracji. Można to zrobić na dwa sposoby – poprzez API w oparciu o przejrzystą dokumentację techniczną dla developerów lub poprzez wtyczki do najpopularniejszych platform internetowych (Magento, OpenCart, osCommerce, PrestaShop, Woo Commerce czy Quick Cart). W obu przypadkach otrzymuje się także bezpłatne wsparcie techniczne, które pomaga nie tylko we wdrożeniu usługi, ale także w trakcie jej trwania.

Bramka płatnicza udostępnia również Sandbox Axepta BNP Paribas, czyli środowisko testowe. Dzięki niemu można sprawdzić każdą udostępnioną funkcję bramki przed jej bezpośrednim wdrożeniem.

Axepta BNP Paribas to nie tylko szybkie, bezpieczne i wygodne płatności dla klienta, ale i wiele korzyści dla e-sklepu.

Płatna współpraca z Bankiem BNP Paribas

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.