Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agnieszka Kozłowska
|
aktualizacja
Partnerem treści jest wszystko.pl

E-commerce na uczciwym poziomie. Wybierz sprawdzonego operatora

Podziel się:

Po co spędzać godziny snując się po galeriach handlowych skoro siedząc na kanapie możemy buszować po platformach sprzedażowych? Klienci nauczyli się tego podczas pandemii i już z tego nie zrezygnują. Dlatego rynek marketplace rośnie w siłę, a sprzedawcy e-commerce szukają alternatyw dla swoich dotychczasowych kanałów sprzedaży. Właśnie zyskują kolejną.

E-commerce na uczciwym poziomie. Wybierz sprawdzonego operatora
(materiały partnera)

Globalna wartość rynku e-commerce to już ponad 5,7 bln dolarów, podczas gdy w roku 2019, przed wybuchem pandemii, było to jedynie 3,5 bln dolarów. Eksperci prognozują, że w ciągu następnych czterech lat będzie to już ponad 8 bln dolarów. Zakupy online robi już 97 proc. konsumentów, wydając miesięcznie średnio 342 euro.

Nad Wisłą, według raportu Gemius "E-commerce w Polsce 2022", zakupy internetowe (co najmniej raz w roku) ma już za sobą 77 proc. korzystających z sieci, czyli ok. 22 mln Polaków.

Tam znajdziesz wszystko

Rodzimy rynek e-commerce stale się rozszerza i wciąż jest przestrzeń na nowe platformy, na których klienci znajdą wszystko, czego tylko zapragną. Nic dziwnego, że nowy marketplace, za którym stoi notowany na giełdzie Comarch, lider rynku informatycznego w Polsce, nazywa się wszystko.pl. Sprzedawcy zakładają w nim konta, a co za tym idzie wystawiają produkty już od sierpnia 2022 r., a od grudnia testuje go, robiąc przedpremierowe zakupy, ponad 7 tys. klientów – platforma nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich konsumentów, ale w tym roku to się zmieni.

Potencjał platform sprzedażowych dostrzegają sprzedawcy. To tańsze rozwiązanie od utworzenia własnego sklepu internetowego. Wiąże się także z szerokimi możliwościami reklamowymi, odpowiednim pozycjonowaniem i możliwościami obsługi dużo większej liczby klientów.

– Dynamiczna sytuacja ekonomiczna i geopolityczna w Polsce oraz Europie sprawiła, że w niedługim czasie sprzedawcy stanęli przed kolejnymi wyzwaniami. Obecnie poszukują solidnych rozwiązań, które uchronią ich biznesy przed nagłymi zmianami lub przynajmniej zniwelują negatywne czynniki makroekonomiczne. Przykładem mogą być partnerzy logistyczni czy sprawdzeni dostawcy, którzy w czasach, kiedy zostały zaburzone łańcuchy dostaw, będą w stanie sprostać kryzysowi. Dodatkowo niezwykle ważna jest dywersyfikacja kanałów sprzedaży, m.in. na marketplace oraz pozyskiwanie ruchu z różnych źródeł, a także rozszerzenie sprzedaży na rynki zagraniczne – zauważa Dagmara Rogowska, kierownik marketingu wszystko.pl.

Solidne i jasne

Dla sprzedawców ważna jest także pewność i jasne reguły gry. O wyborze platformy decyduje solidność właściciela (niedawna krótkotrwała działalność jednego z marketplace nieco nadszarpnęła zaufanie do platform). Sprzedawcy zwracają również uwagę na koszty prowadzenia biznesu i wysokość prowizji za wystawienie czy sprzedaż produktów, oceniają także grupę klientów i odbiorców platformy (specjalistyczne marketplace np. z rękodziełem czy produktami eko). Z dużą uwagą przyglądają się programom lojalnościowym i dodatkowym profitom dla sprzedających i kupujących oraz obsłudze platformy. Im łatwiejsze procesy weryfikacji, tym krócej trwa wprowadzanie oferty, a oszczędność czasu jest dla biznesu nie do przecenienia.

– Na wszystko.pl sprzedawcy przede wszystkim mają 0% prowizji od sprzedaży i brak opłat za utrzymanie ofert. Co więcej, takie warunki zostaną utrzymane w najbliższych kilku latach funkcjonowania platformy. Całkowity zysk ze sprzedaży zostaje więc u sprzedających. Ponadto dla sprzedawców, którzy dołączą do nas jeszcze przed premierą konsumencką portalu, przygotowujemy specjalne profity, z których będą mogli korzystać po finalnym uruchomieniu platformy dla wszystkich użytkowników – zachęca Dagmara Rogowska.

Szczegółowe informacje o możliwościach platformy, korzyściach i rejestracji znajdziecie tutaj. Warto też zajrzeć do Centrum pomocy, gdzie można znaleźć jeszcze więcej szczegółów na temat funkcjonowania wszystko.pl.

Działaj z opiekunem

Platforma wszystko.pl oferuje także wsparcie techniczne, które nawet mało zorientowanym w zawiłościach sieci sprzedawcom pomogą założyć konto sprzedawcy i z sukcesem wprowadzać oferty. Co więcej, zespół ekspertów pomaga zainteresowanym na każdym etapie rejestracji i wystawiania ofert. Dodatkowo wszystko.pl na bieżąco reaguje na wszelkie sugestie sprzedawców dotyczące funkcjonowania platformy.

– Dodatkowo zapewniamy szybkie i proste integracje przez BaseLinker, systemy Comarch ERP oraz Open API, co pozwala na sprawne wystawianie ofert na portalu – wyjaśnia Dagmara Rogowska.

Co ważne, operator platformy nie planuje rywalizować i zabierać klientów swoim sprzedawcom, dlatego też nie otworzy swojego sklepu na platformie.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze

Sprawdzanie klientów i program ochrony kupujących, wewnętrzny komunikator ułatwiający kontakt z platformą, weryfikacja sprzedawców we współpracy z partnerami biznesowymi – wszystko.pl stawia przede wszystkim na bezpieczeństwo transakcji.

– Planujemy wdrożyć wygodny komunikator wewnątrz serwisu. W planach mamy także wprowadzenie specjalnych programów dla kupujących. Niezwykle ważne jest dla nas bezpieczeństwo i chcemy je zapewnić naszym klientom. Bezpieczne zakupy to nasz priorytet – każdy sprzedawca, który chce dołączyć do wszystko.pl, musi posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą w Polsce i przejść proces weryfikacji w Przelewy 24, które są jednym z naszych Partnerów Biznesowych – zdradza Dagmara Rogowska.

Dla klientów sklepów internetowych liczy się też czas oraz koszty przesyłki. Łatwość, z jaką kupujący może porównać oferty cenowe sprawia, że każdy wybiera najtańszą ofertę. Platforma wszystko.pl opracowuje program łatwych zwrotów i intensywnie pracuje nad wyszukiwarką, by kupujący szybko i bez problemu znaleźli wszystko, czego szukają. Trwają też testy platformy. Dla 7 tys. klientów (pracowników Grupy Kapitałowej Comarch) od grudnia udostępniono możliwość poruszania się po portalu. Tym samym mogą już kupować na platformie wszystko to, co wystawili sprzedający.

Od kwietnia również sprzedawcy będą mogli testować nową platformę. Portal zostanie udostępniony dla nich w wersji beta, dzięki czemu zobaczą dokładnie, jak wygląda obecnie ścieżka zakupowa, listy ofert czy proces wyszukiwania produktów przez konsumentów. Taką możliwość dostaną wszyscy sprzedawcy, którzy zarejestrują się na platformie, zostaną zweryfikowani i wystawią pierwsze oferty.

Po fazie testów platforma będzie dostępna dla wszystkich klientów, a to nastąpi jeszcze w 2023 r. W tej chwili przedsiębiorcy już mogą rejestrować się i przygotowywać swoje oferty na wszystko.pl.

Chcesz sprzedawać w internecie? Już dawno wybrałeś istniejące i działające platformy? Nie zamykaj się na nowości, rozszerzaj współpracę i stawiaj na nowe kanały dystrybucji. Platforma wszystko.pl zapewni ci uczciwy układ, w którym ty zarabiasz, a platforma wspiera cię na różnych polach: od rozwiązań informatycznych przez marketing aż do sprawdzonych systemów płatności.

Wybierz pewnych i stabilnych partnerów, którzy z troską i zainteresowaniem podejdą do ciebie i twojej działalności. Poczuj bezpieczeństwo. Dywersyfikacja kanałów sprzedaży, to większa szansa na to, że twoimi obrotami nie wstrząśnie żaden kryzys, a ty zawsze będziesz trzymał rękę na pulsie, by na koniec w spokoju cieszyć się zyskiem.

Partnerem treści jest wszystko.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl