Jak podaje piątkowa "Rzeczpospolita", handel online rośnie w Polsce bardzo szybko, a pandemia i konieczność pozostawania w domach sprawiły, że zwyczaje zakupowe uległy zmianie.
Znacznie chętniej kupujemy przez internet. Według Santander Bank Polska zakupy online mogą w tym roku przekroczyć 8 proc. w całym handlu detalicznym. W zeszłym roku było to 5,4 proc.
Jak wynika z przytaczanego przez dziennik z raportu RetailX, handel internetowy generuje 3 proc. polskiego PKB. Trzy lata temu było to ledwie 1,2 proc.
– Polacy przestali też bać się dużych wydatków online. Już prawie trzy czwarte e-kupujących deklaruje, że ich koszyki zakupowe w sieci są większe niż w sklepach stacjonarnych. W przypadku zakupów spożywczych aż 82 proc. jest zdania, że kupując produkty spożywcze w sieci, wydają więcej – mówi "Rzeczpospolitej" Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Z powodu pandemii i konieczności czasowego zamknięcia sklepów wiele firm otworzyło sklepy internetowe po raz pierwszy. Teraz, gdy tradycyjny handel wrócił, witryny nadal działają i przynoszą zyski.
– Przedstawiciele sektorów, które zmuszone pandemią zaczęły stawiać swoje pierwsze kroki w internecie, nie zwolniły tempa po ponownym otwarciu sklepów – mówi "Rzeczpospolitej" Bartosz Górecki, brand manager merce.com. – Z kolei sprzedawcy, którzy od dawna opierają swoją strategię o sprzedaż online, nie mogli wyobrazić sobie lepszego bodźca niż kryzys, który sprowadził wszystkich do internetu i zmienił na stałe przyzwyczajenia konsumentów.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl