Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KWY
|
aktualizacja

Wizz Air wydał komunikat. Klienci mogą być zaskoczeni

11
Podziel się:

Wskutek awarii systemów Microsoft odwołano loty. Wizz Air zwróci klientom 120 proc. kosztów biletu w postaci środków WIZZ w ciągu 24 godzin od planowanego odlotu. Można ubiegać się też o zmianę rezerwacji lub zażądać zwrotu środków inną metodą płatności.

Wizz Air wydał komunikat. Klienci mogą być zaskoczeni
Odwołane loty wskutek globalnej awarii. Wizz Air zwróci klientom 120 proc., ceny biletu (Getty Images,, Nicolas Economou)

W piątek doszło do globalnej awarii systemu operacyjnego Microsoft Windows na skutek błędu w aktualizacji oprogramowania firmy antywirusowej CrowdStrike. Doszło do globalnego paraliżu. Wizz Air zwróci pieniądze klientom, których lot odwołano z tego powodu.

"Zgodnie z naszą polityką, mimo że przyczyna zakłócenia była od nas niezależna, pasażerowie, których lot został odwołany, automatycznie w ciągu 24 godzin od zaplanowanego odlotu otrzymają 120 proc. zwrot w postaci środków WIZZ" - poinformował przewoźnik w komunikacie.

W komunikacie przekazano też, że usługi rezerwacji biletów i odprawy online są już dostępne. Środki WIZZ, dostępne na koncie klienta na stronie Wizz Air, mogą być wykorzystane do rezerwacji lotu z przewoźnikiem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak być bezpiecznym w sieci?

Gdyby jednak podróżny zdecydował się na zmianę rezerwacji bądź chciał otrzymać zwrot środków za pośrednictwem innej metody płatności, którą pierwotnie zapłacono za zakup biletu, może ubiegać się o to za pośrednictwem infolinii oraz oficjalnej strony Wizz Air.

Wizz Air przekazał, że systemy działają już prawidłowo.

Globalna awaria systemów Microsoftu

Skutki globalnej awarii odczuło wiele firm i instytucji na świecie. Rzeczniczka Microsoft Polska Anna Klimczuk informowała, że zdarzyły się jednocześnie dwie awarie – dotycząca oprogramowania Azure, czyli platformy chmurowej służącej do administrowania aplikacjami i usługami oraz druga - związana z aktualizacją oprogramowania antywirusowego zewnętrznego przedsiębiorstwa CrowdStrike.

Łącznie na całym świecie odwołanych zostało 1390 połączeń lotniczych - wynika z danych analizującej ruch lotniczy firmy Cirium. Najwięcej, bo 512, przypadło na Stany Zjednoczone. Na piątek zaplanowano w sumie 110 tys. lotów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
Z życia wzięt...
5 miesięcy temu
Infolinia w Wizzair jest bardzo droga.Czasami załatwienie problemu jest droższe,a nizeli bilet.Do tego nadadzą Ci numer sprawy,która nigdy nie zostanie rozpatrzona.Moja nie rozpatrzyli przez 13 lat.
Kolo
5 miesięcy temu
wizzair to najwieksze złodzieje, zagrozili mi 5 tyś zł i pod żadnym argumentem nie chcą zwrócić pieniadze na konto. Omijać tą pseudo linie lotniczą!
Pfk …
5 miesięcy temu
Tak samo było w czasie pandemii a kiedy już można było latać i tak nie dało się tych pieniędzy wykorzystać, na konto nigdy nie zwrócili a po dwóch latach przepadły. To tylko takie chwyty marketingowe i żeby wyjść z sytuacji z twarzą
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
ROB
4 miesiące temu
Najbardziej niesolidna linia jaka znam.Nie wiem dlaczego UE toleruje takie firmy
Pasazyr
5 miesięcy temu
Po pierwsze czym są zaskoczeni? Różowo złodzieje zawsze oddaja 120% gdy lot jest opóźniony czy anulowany. Po drugie, i co z tego że zwrócą ale na konto klienta? Mi raz przepadł lot, ponownie nie poleciałem, po pół roku pieniądze z elektronicznej skarbonki się wyzerowały, więc i tak poniosłem stratę
Abdulili
5 miesięcy temu
Zwroty zwracane na jakieś portfele jako środki powinno być ścigane z urzędu, tak samo robił flixbus podczas pandemii który wykorzystywał to jako zerowe pożyczki
blee
5 miesięcy temu
tania linia lotnicza a czego się spodziewacie? zwrotów kosztów czy pomocy od wizzair? zapytajcie pasażerów, którzy drugi dzień koczują na lotnisku na Majorce
Już nigdy kli...
5 miesięcy temu
Podzielam opinię. Wizzair to zlodzieje. 10 lat temu kazali zapłacić ok 15 osobom karę za przekroczoną wagę bagażu,co było nieprawdą. Pieniądze oddali jednej osobie a mnie na przykład tylko niby przeprosili z wyrazami ubolewania ale pieniędzy 112. funtów nie oddali.