Z należącej do tej pory do Hubert Burda Media platformy Jameda korzystało 8 mln pacjentów i ok. 17 tys. lekarzy. Przejęcie firmy będzie dla DocPlanner okazją do powiększenia grupy użytkowników.
- Jesteśmy dumni, że do naszych działań włącza się zespół Jameda, który otwiera nam swoje drzwi do lekarzy i pacjentów na rynku niemieckim. Wierzymy, że doświadczenie i pasja zespołu niemieckiego w połączeniu z globalną wiedzą wpłyną znacząco na to, w jakim świecie i w jakiej rzeczywistości wszyscy będziemy podejmować decyzje dotyczące najważniejszego aspektu naszego życia - mówi Piotr Radecki, dyrektor zarządzający ZnanyLekarz.
Inwestycja w niemiecki rynek
Pełne przejęcie Jamedy ma nastąpić 1 stycznia 2022 roku. DocPlanner deklaruje, że w ciągu 2-3 najbliższych lat zainwestuje na niemieckim rynku ćwierć miliarda euro. Zamierza zatrudnić 200 dodatkowych osób i zoptymalizować obie platformy.
- Docplanner i Jameda pasują do siebie zarówno pod względem historycznym, zaczynaliśmy jako serwisy do opiniowania lekarzy, jak i rozwoju w tym samym kierunku, oferując lekarzom rozwiązania SaaS. Jameda mocno wierzy w znaczenie relacji, opartych na zaufaniu, pomiędzy lekarzami a pacjentami, dlatego wykorzystujemy innowacyjne rozwiązania cyfrowe, których zadaniem jest ich wspieranie - mówi dr Florian Weiss, dyrektor generalny Jameda.
Startup za miliard dolarów
DocPlanner stał się pierwszą w historii polską firmą technologiczną, której wartość światowi inwestorzy wycenili na ponad 1 miliard dolarów. Tym samym dołączył do grona "jednorożców".
Twórcą pomysłu jest Mariusz Gralewski. DocPlanner oferuje lekarzom i placówkom medycznym oprogramowanie, które ułatwia zorganizowanie optymalnego przepływu pacjentów i ograniczenia odwoływanych wizyt. Pacjentom daje możliwość poznania opinii o konkretnych lekarzach oraz zarezerwowania wizyty przez internet.