Sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu sieci.
W 2020 roku wartość produktów - wędlin, mięsa i nabiału - sprzedanych do innych krajów za pośrednictwem sieci Lidl wyniosła blisko 1,5 mld zł.
Z tego wartość eksportu wędlin wyniosła 507 mln zł, mięsa - ponad 471 mln zł, a nabiału - 492 mln zł.
"To wspólny sukces, który nie byłby możliwy bez długo wypracowywanych, partnerskich relacji biznesowych” – czytamy w komunikacie firmy.
"Cieszymy się, że możemy zaoferować tak bogatą ofertę wysokiej jakości produktów od producentów z Polski, a dodatkowo także wspierać ich rozwój na rynki zagraniczne” – czytamy dalej.
Obecnie w Polsce istnieje ponad 700 sklepów Lidl. Sieć jest obecna w 30 krajach, w których ma łącznie 11 200 sklepów.