Władze E.Leclerc Polska nie kryją, że kluczowym wyzwaniem w 2018 roku było złagodzenie negatywnych skutków zakazu handlu w niedzielę, który obowiązywał od marca.
- Skala wyzwania, przed którym stanęliśmy, była znacząca. W 2017 roku niedzielny handel stanowił 7 proc. naszego obrotu. Podjęliśmy silne działania promocyjne oraz rozbudowane akcje marketingowe, wzmacniające sprzedaż w pozostałych dniach tygodnia, co pozwoliło do pewnego stopnia zrekompensować tę część obrotów - komentuje Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.
Podkreśla, że wyniki osiągnięte w tych warunkach są satysfakcjonujące. Przyznaje, że firma postanowiła nie windować marż, co pozwoliło osiągnąć konkurencyjne ceny.
W celu wzmocnienia sprzedaży w dni poprzedzające niehandlowe niedziele, wprowadzono cykl "U nas weekend zaczyna się od czwartku", w którym promowano przede wszystkim świeże produkty takie, jak mięso, owoce czy nabiał.
Grupa E.Leclerc Polska w zeszłym roku rozpoczęła oficjalną współpracę z siecią Frac, która w lipcu dołączyła do grupy zakupowej Galec. Partnerstwo opiera się m.in. na wspólnym negocjowaniu cen z dostawcami. Frac posiada obecnie 16 sklepów w Polsce. W listopadzie funkcjonująca wcześniej w ramach tej sieci placówka w Stalowej Woli, została otwarta pod szyldem E.Leclerc.
2018 rok to dla E.Leclerc także rozwój sprzedaży internetowej i sieci stacji paliw. Kolejne dwie placówki dołączyły do grona 11 sklepów, które oferują usługę zakupów online. Otwarto również 4 stacje paliw, których obecnie jest już 18. Rozwój w tych obszarach chce kontynuować także w 2019 roku.
Czytaj więcej: Zła sława stacji przy marketach. Pytamy ekspertów, czy jakość paliw jest na nich gorsza
W 2018 roku E.Leclerc ogłosił swoje plany rozszerzania oferty związanej ze zdrowym odżywianiem. Był to pierwszy etap strategii zakładającej podwojenie liczby produktów marki własnej z tych kategorii do 2020 roku.
E.Leclerc działa w Polsce od 1995 roku. To grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami. Kluczowym momentem dla rozwoju był 2010 rok i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska, w celu stworzenia niezależnych spółek dystrybucyjnych.
Czytaj więcej: Biedronka przy każdym Orlenie, Lidl przy każdym Lotosie? Zakaz handlu rozkręci nowy biznes
Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników w 47 sklepach znajdujących się w 42 miastach na terenie 15 województw.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl