Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Elon Musk otworzył pierwszą gigafabrykę Tesli w Europie. Po wielu problemach

14
Podziel się:

We wtorek (22 marca), po wielu problemach, które spowolniły budowę, Elon Musk oficjalnie otworzył czwartą gigafabrykę Tesli, a pierwszą w Europie. Kompleks do produkcji elektrycznych samochodów powstał niedaleko Berlina. Niemiecki zakład ma odciążyć te w Stanach Zjednoczonych i Chinach - podaje CNBC.

Elon Musk otworzył pierwszą gigafabrykę Tesli w Europie. Po wielu problemach
Elon Musk na otwarciu Gigafactory Berlin-Brandenburg (PAP, PAP/EPA/CHRISTIAN MARQUARDT / POOL)

Elon Musk we wtorek przeciął czerwoną wstęgę w Gigafactory Berlin-Brandenburg w Grünheide. To długo wyczekiwany przez miliardera moment. Fabryka oficjalnie miała być otwarta w połowie 2021 r. Plany te storpedowały m.in. protesty ekologów. Gigafabryka powstała bowiem w miejscu lasu. Prace budowlane trzeba było wstrzymać, aż zakończą w nim zimować węże, a konkretnie znajdujące się pod ochroną gniewosze plamiste.

Tesla przewiduje, że niemiecka fabryka będzie produkować do 500 tys. aut rocznie. Ma to pomóc koncernowi nadążyć za popytem na elektryczne pojazdy. "Podobno w różnych częściach świata odnotowuje się duże opóźnienia w dostawach Modelu Y i niektórych egzemplarzy Modelu 3" - informuje CNBC.

Zobacz także: Pierwsza fabryka Tesli w Europie. Elon Musk inwestuje pod Berlinem

Problemy Tesli z zaspokojeniem rynku wynikają m.in. z pandemii koronawirusa. Z powodu rosnących przypadków zakażenia COVID-19 koncern musiał tymczasowo wstrzymać produkcję w Chinach. Co spowolniło montaż pojazdów Model 3 i Model Y o co najmniej kilka dni.

Ekologia kontra Elon Musk

Problemy w Chinach przekładają się na europejski rynek, ponieważ dotychczas to auta produkowane w Państwie Środka trafiały do Europejczyków. Niemiecka gigabfabryka ma odpowiadać głównie za zaopatrzenie Starego Kontynentu.

Warto jednak zaznaczyć, że na razie fabryka pod Berlinem nie wystarczy do realizacji wszystkich zamówień w Europie, gdzie wciąż mają trafiać samochody Tesli z Chin. Zwłaszcza że niemiecki zakład przez jakiś czas nie będzie mógł rozwinąć skrzydeł (do produkcji miliona sztuk rocznie) przez obawy o to, ile wody zużyje.

"Wpływ na lokalne zaopatrzenie w wodę nadal stanowi problem dla przyszłości zakładu" - stwierdzili analitycy Deutsche Banke z sektora motoryzacyjnego w poniedziałkowej nocie badawczej. Dodają, że Tesla będzie musiała przedstawić dowody na odpowiednie zużycie wody i kontrolę zanieczyszczenia powietrza, aby naprawdę zwiększyć produkcję - podaje CNBC.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
Jaś
3 lata temu
Coś kiepsko ci ekolodzy protestowali, czyżby dostali odpowiedni pieniądz pod stołem za ograniczenie lamentu?
pablog
3 lata temu
a od kiedy te samochody są ekologiczne, skoro by je wyprodukować, zatankować, że o utylizacji nie wspomnę, to młyn na wodę dopóki będziemy energię z węgla pozyskiwać
filozof123
3 lata temu
przypominam goebbelsom i niedoinformowanym że mamy w polin kilka fabryk akumulatorów, a zgodnie z tzw prawem unijnym akumulator po wyeksploatowaniu trafia do kraju producenta . Ps jak myślicie gdzie lądują zużyte śmigła ekowiatraczków i z czego są zbudowane, panele też są eko
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
Jasiex
3 lata temu
Jak ja lubię te komentarze,że auta elektryczne niedobre..Przejdźcie cwaniaki na lampy naftowe i telefony na korbę zamiast pisać te piardy
Lakiluck
3 lata temu
Prawda jest taka że może to jest ekologia albo i nie. Ale osiągi i ekonomia elektrycznych aut biją na głowę spalinowe. Więc czy tego chcemy czy nie i tak zaczniemy nimi jeździć. Gdyby tak do tematu podchodzić to najbardziej ekologiczny jest koń. Polecam kupić konia. Brak przeglądów, podwyżki paliw go nie dotyczą itp. ;) Wszyscy się rzucają że ekologia, że tego nie chcemy... Ale czy są jakieś propozycje w zamian?
nie głosuję n...
3 lata temu
Fabryka powstała w miejscu lasu:) , nieźle bo niby tesla to czysta ekologia:) a już na samym wstępie temu zaprzeczyli wycinając mnóstwo drzew:) Po za tym, co będzie z utylizacją baterii/akumulatorów itp z tych całych elektryków?
pablog
3 lata temu
a od kiedy te samochody są ekologiczne, skoro by je wyprodukować, zatankować, że o utylizacji nie wspomnę, to młyn na wodę dopóki będziemy energię z węgla pozyskiwać
filozof123
3 lata temu
przypominam goebbelsom i niedoinformowanym że mamy w polin kilka fabryk akumulatorów, a zgodnie z tzw prawem unijnym akumulator po wyeksploatowaniu trafia do kraju producenta . Ps jak myślicie gdzie lądują zużyte śmigła ekowiatraczków i z czego są zbudowane, panele też są eko

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.