Autorami aplikacji są Fryderyk Szydłowski, były koszykarz PBG Poznań, oraz Tsewang Wangkang, były wiceprezes JP Morgan i dyrektor w UBS Investments w Londynie.
Aplikacja Embargo to portfel dla cyfrowych kart lojalnościowych marek gastronomicznych w Polsce i Wielkiej Brytanii. Z aplikacji korzystają już setki tysięcy użytkowników.
"Dla lokalu, który jest naszym klientem, aplikacja wykorzystująca NFC i Bluetooth to nie tylko cyfrowe pieczątki, ale przede wszystkim narzędzie CRM do zarządzania relacjami z jego gośćmi" – opowiada dla Forbes Fryderyk Szydłowski.
Dodaje też, że dzięki platformie kawiarnia czy restauracja po raz pierwszy wie, ilu ma stałych klientów i kiedy ich traci. Aplikacja umożliwia nagradzanie lojalnych klientów i dostęp do analityki, kluczowych danych oraz narzędzi marketingowych.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo
Forbes informuje, że "Embargo" działa już od trzech lat na rynku brytyjskim, gdzie z aplikacji korzysta ponad 800 lokali, są to: kawiarnie, restauracje, kluby, bary i sklepy. Teraz aplikacja będzie działać także w Polsce. Nawiązano już współpracę z ok. 300 podmiotami. Wśród firm, które już nawiązały współpracę, są: Coffeedesk, sieć Fit Cake, a warszawskie lokale, takie jak: Bułkę przez Bibułkę, Vegan Ramen Shop i Soul Food Burgers.
Szydłowski w rozmowie z Forbes przyznaje, że kolejne kierunki, gdzie firma chce wdrożyć aplikacje to Bliski Wschód, Skandynawia i Holandia.
Forbes informuje, że na początku tego roku Embargo zostało wycenione na 10,5 mln funtów.