Skutecznym rozwiązaniem w działaniach wizerunkowych organizacji jest stworzenie jej ambasadorów. Employee Advocacy m.in.: buduje wiarygodność, zaufanie i większe zaangażowanie pracowników oraz zwiększa efektywność w dotarciu do odpowiednich kandydatów.
Zadowolony pracownik to najlepsza reklama
Opinia pracownika na temat organizacji jest równie ważnym źródłem informacji o firmie, jak ocena produktu przez klienta. Warto angażować zatrudnione osoby do budowania marki pracodawcy, czego efektem jest autentyczność. Nikt nie zna realiów zatrudnienia w organizacji lepiej od obecnych pracowników. Prowadzenie komunikacji zewnętrznej poprzez Personal Branding i kreowanie ambasadorów firmy, poprzez ich wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych, pokazuje potencjalnym kandydatom, że organizacja ceni swoich członków, darzy ich zaufaniem i chce, aby reprezentowali ją i wyznawane w niej wartości. Employee Advocacy jest jak magnes na nowe talenty.
- Przyciąganie nowych talentów do organizacji to trudny proces, w którym pomocni mogą okazać się jej obecni pracownicy. Przy wyborze nowej pracy wiele osób ufa bardziej poleceniom swoich znajomych niż opiniom w sieci. Pracownicy aktywni np. w mediach społecznościowych stają się ambasadorami marki i ułatwiają dotarcie do wykwalifikowanych, bardziej zaangażowanych kandydatów. Takie działania wpływają korzystnie na wizerunek organizacji oraz jej członków. - mówi Karolina Antczak, ekspertka marki pracodawcy w HRlink.
Pracownik pomaga organizacji
W rekrutacji bardzo przydatne mogą okazać się znajomości pracowników. Specjaliści w gronie znajomych lub sieciach zawodowych to potencjalni kandydata do pracy w organizacji. Jak zachęcić już zatrudnione osoby do aktywnego włączenia się do wsparcia firmy w zakresie rekrutacji? Pomóc w tym mogą systemy ATS, takie jak np. HRlink. Moduł Poleceń Pracowniczych pozwala na szybką dystrybucję ogłoszeń o pracę wśród pracowników organizacji, angażując ich do polecania ofert pracy w gronie znajomych i sieciach społecznościowych dzięki indywidualnym linkom. Jeżeli kandydat zaaplikuje do rekrutacji poprzez kliknięcie w personalizowany odnośnik, to w systemie pojawi się informacja o osobie, która jest źródłem pozyskania kandydata. Polecenia pracownicze to najbardziej efektywne źródło dotarcia do potencjalnych, dopasowanych pracowników, dzięki czemu zmniejszają się koszty i czas trwania rekrutacji.
Artykuł sponsorowany HRLink