Entuzjazm. Czym jest w pracy?
Według Wielkiego Słownika Języka Polskiego, entuzjazm stan psychiczny osoby, która ma wielką chęć robienia czegoś lub uczestniczenia w czymś. To bardzo ważna cecha u pracowników. Pozwala ona na lepsze podchodzenie do wykonywanej pracy. Pracodawcy chcieliby, aby pracownicy mieli w sobie pokłady entuzjazmu.
Osoby, które podchodzą do życia z entuzjazmem są pogodniejsi i bardziej zaangażowani w swoje zadania. Nie szukają wymówek, a stawiają na poszukiwanie sposobów na wykonanie powierzonych zadań. Pracodawcy muszą jednak odpowiednio dbać o swoich pracowników, by wywoływać u nich entuzjazm do wykonywanej pracy.
Entuzjazm. Dlaczego jest ważny?
Niestety często zdarza się, że pracownicy nie podchodzą do swojej pracy z entuzjazmem. W pracy nie realizują swojej pasji, dlatego trudniej im o pozytywne nastawienie do realizowanych obowiązków. Jednak jak zapewniają eksperci, entuzjazm w pracy jest możliwy. Wystarczy tylko odpowiednio podejść do pewnych kwestii. Ważne jest zaangażowanie pracodawcy.
Entuzjazm u załogi to niezbędny czynnik, który może zwiększyć szansę na osiągnięcie sukcesu przez przedsiębiorstwo. Wtedy pracownicy szukają rozwiązań problemów i robią zdecydowanie więcej niż w przypadku, gdy większość załogi nie ma w sobie entuzjazmu.
Entuzjazm ułatwia pracę
Psychologowie nie ukrywają, że entuzjazm ułatwia pracę. W wywołaniu entuzjazmu u pracowników pomagają:
- możliwość rozwoju,
- atmosfera w pracy,
- motywacja,
- wysokie wynagrodzenia,
- odpowiednie wprowadzanie zmian w firmie,
- misja i wizja,
- nowe zadania i jasno określony cel.