ePUAP ZUS - podstawowe założenia
ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej) to narzędzie do szybkiego i płatnego korzystania z urzędów. Przy pomocy platformy możemy m.in. złożyć wniosek o pozwolenie na budowę czy wyrobić dowód rejestracyjny.
Korzystanie z ePUAP-u jest możliwe po wcześniejszym założeniu konta i przy pomocy usługi profilu zaufanego.
Dzięki rozwiązaniu będziemy także mieli możliwość złożenia wniosków do ZUS-u (np. podanie, odwołanie, skargę) przez internet.
Usługa ePUAP zapewnia użytkownikom omijanie irytujących kolejek w urzędach i szybką obsługę spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Tym samym łatwo załatwimy także dopisanie do spisu wyborców, nadamy numer porządkowy nieruchomości, ale również uzyskamy odpisy i zaświadczenia z ksiąg stanu cywilnego.
Sprawom urzędowym na platformie ePUAP nadawane są adnotacje, szczegółowe opisy mówiące o czasie realizacji danej sprawy, jak również uwagi odnośnie tego, kogo ona dotyczy i jakich dokumentów potrzebujemy, by doprowadzić ją do końca.
Z ePUAP-u skorzysta każdy kto:
- ma numer PESEL,
- ma konto na ePUAP,
- może potwierdzić swoją tożsamość w internecie.