Lotnisko w Katanii zostało zamknięte do poniedziałku do godz. 9 rano lub do zakończenia obecnej erupcji. Jak poinformowało biuro prasowe Lotniska Chopina, poranny rejs linii lotniczych Wizz Air z Warszawy do Katanii o godz. 6.10 odleciał z 30-minutowym opóźnieniem. Planowo na Sycylii miał wylądować o godz. 9.00.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W6 1453. Internet śledzi losy samolotu z Warszawy
Według informacji serwisu FlightRadar24, po godz. 9.00 samolot jeszcze krążył w strefie oczekiwania. Połączenie to znalazło się w wykazie rejsów obserwowanych obecnie przez największą liczbę osób. Losom lotu W6 1453 przyglądają się ponad 3 tys. internautów. Samolot wylądował o godz. 9.27.
Na poniedziałek 22 maja zaplanowany jest też lot do Katanii z Krakowa. - Nie mamy informacji od Wizzair, że odwołany jest lot do Katanii o 12.55 - poinformowała money.pl Natalia Vince, rzeczniczka Kraków Airport.
Loty z Polski do Katanii oferowane są też z Katowic. "Rejsy z Katowice Airport do Katania realizowane są aktualnie trzy razy w tygodniu, we wtorki, czwartki i soboty. Do tej pory żaden rejs pomiędzy pyrzowickim lotniskiem a portem w Katanii nie został odwołany" - poinformował money.pl rzecznik portu Piotr Adamczyk.
W odpowiedzi na nasze pytania krótkie oświadczenie wydał rzecznik Ryanaira:
Z powodu erupcji Etny byliśmy zmuszeni odwołać niewielką liczbę lotów do/z Katanii wczoraj (21 maja) i dziś (22 maja). Pasażerowie, których to dotyczy, zostali powiadomieni i poinformowani o dostępnych opcjach, a wszystkim pasażerom podróżującym dziś do/z Katanii zalecamy monitorowanie aplikacji Ryanair w celu uzyskania dalszych informacji o lotach.
Opóźniony lub odwołany lot. Prawa pasażerów
Przypomnijmy, że w razie opóźnionego lub odwołanego lotu, pasażerowie są pod opieką przewoźnika, u którego kupili bilet na rejs. Jeśli linia lotnicza wykaże, że przyczyna odwołania lub opóźnienia (o 3 godz. wobec rozkładowego czasu przylotu) nie była od niego zależna, może nie wypłacić odszkodowań pasażerom.
Nie zwalnia jej to jednak z obowiązku zapewnienia opieki, m.in. napojów czy posiłków, adekwatnie do czasu oczekiwania, lub noclegu i transferu, gdy wylot zostanie przełożony na kolejny dzień.